HR-generalist

HR-generalist

Arbetsbeskrivning

Skulle du trivas i en roll med många kontaktytor, stort eget ansvar och med möjligheten att arbeta både operativt och strategiskt? Då kanske du är vår nya HR-generalist!
Nu utökar vi vårt HR-team i Skandinavien och är på jakt efter en ny person som vill utvecklas tillsammans med oss i Markaryd.
Din arbetsdag
I rollen som HR Generalist är du en viktig del av det skandinaviska HR-teamet som idag består av fem kollegor samt HR Manager. Här möts du av ett team som gärna samarbetar och stöttar varandra, där du kommer ha möjlighet att utveckla dig själv och växa i din roll. I rollen som HR Generalist ansvarar du för att stötta våra ca 280 medarbetare på produktionsanläggningen i Markaryd.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden innefattar bland annat:
- Stöd till chefer i personalärenden
- Implementera, genomföra och följa upp årliga HR processer lokalt
- Implementera och anpassa globala HR processer lokalt
- Ansvara för löpande kontakt med fackliga parter och representera HR i MBL förhandlingar
- Ansvara för rehabiliteringsärenden tillsammans med personalansvarig chef
- Fungera som en av våra arbetsgivarrepresentanter i skyddskommittén
- Sköta statistikrapportering internt
Placering för rollen är hos oss i Markaryd och vi erbjuder en hybrid arbetsmodell där du själv har stor kontroll över din arbetsdag. Du rapporterar till HR Manager Scandinavia.
Varför KoneCranes Lifttrucks?
Vårt uppdrag är att bygga och anpassa de bästa, mest tåliga, tunga lyfttruckarna åt våra kunder. Detta har varit vår väg, vår kärna, sedan vi gjorde vår allra första lyfttruck 1959.
På Konecranes hamnar du i händelsernas centrum och får en utmanande och rolig uppgift som HR Generalist i ett företag som värdesätter kvalitet i allt vi gör. Här finns utmärkta möjligheter till kompetensutveckling och en internationell karriär!
Vi litar på människor och tror att var och en av oss kan göra skillnad. Läs mer om Konecranes som arbetsgivare och vad dina framtida kollegor har att säga här: https://www.youtube.com/watch?v=AklPBQd_p0I&t=1s eller på vår hemsida www.konecranes.com under Careers: Meet our people.

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet i en liknande roll och som finner motivation i att arbeta brett med HR-frågor på både operativ och strategisk nivå. Vidare ser vi att du har:
- Eftergymnasial utbildning inom HR, organisation eller likvärdigt område.
- Tidigare erfarenhet inom tillverkande industri är meriterande.
- Kunskaper i svensk arbetsrätt.
- Erfarenhet och kunskaper i förändringsledning är meriterande.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
För att trivas i rollen tror vi att du är en god kommunikatör som trivs med många kontaktytor och motiveras av att ha ett internationellt kontaktnät, där många kontakter sker digitalt. Vidare är du är en flexibel och proaktiv person som uppskattar problemlösning och som får saker att hända. För att lyckas i rollen tror vi även att du har en tydligt organiserad sida och hittar motivation i att driva förändring.


Kontakt
Ansökan med CV samt presentationsbrev skickar du in via vår rekryteringsportal. Sista ansökningsdatum är 9/7. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Annika Sandberg, annika.sandberg@konecranes.com, +4673-361 79 88 eller Talent Acquisition and Employer Branding Specialist, Fanny Bergsted, fanny.bergstedt@konecranes.com, +4670 354 35 42.

Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bertrand Marion
070-557 33 03

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konecranes Lifttrucks AB Markaryd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juni 2023
  • Ansök senast: 19 juli 2023

Besöksadress

Anders Anderssons Väg 13
Markaryd

Postadress

Box 103
Markaryd, 28523

Liknande jobb


15 november 2024

15 november 2024