Arbetsbeskrivning
Vi söker en självgående HR-generalist till vår kunds team här i Göteborg! En varierad roll med fokus på både hr, ekonomi och lön. Passar dig som har förkunskaper inom området men som nu vill vidare till något nytt. Vi ser fram emot din ansökan.
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett innovativt och världsledande företag inom trådlösa testlösningar, baserat i hjärtat av Göteborg men med en stark global närvaro. De utvecklar avancerade system för att verifiera prestandan hos trådlösa enheter och arbetar nära de största mobiltelefontillverkarna i världen. Med över 400 installerade testanläggningar under de senaste 20 åren och ett starkt fokus på innovation och kvalitet, erbjuder de de mest pålitliga Over-the-Air (OTA) testlösningarna på marknaden. De är stolta över att vara i framkant av teknikutvecklingen och arbeta i en miljö där samarbete och nytänkande driver dem framåt.
Din primära uppgift blir att hantera löner varje månad i lönesystemet Flex. Där till kommer du att arbeta med generella HR-uppgifter så som arbetsmiljö, trivsel, fackliga förhandlingar, rekrytering och on/off-boarding. En viktig och central roll hos kund. Du kommer ha olika kontaktytor så som VD och Ekonomichef, därför krävs det att du är en inkännande- och inlyssnande person för att kunna hantera flera olika människor. Primärt ser vi att du behöver ha en förståelse och kunskap för lönekörningar, men också insatt i rutinmässigt ekonomiarbete samt en känsla för HR-arbete. Detta kan du ha förvärvat antingen genom utbildning och/eller arbetslivserfarenhet.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 6 månader med chans till förlängning förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet. Mer om kunden får du reda på i ett nästa steg i rekryteringsprocessen.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Som HR-generalist kommer du att ansvara för både HR och ekonomi, med fokus på lönehantering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
* Löneadministration i systemet Flex (primärt fokus)
* Stöd till chefer och VD i HR-frågor
* Delta i fackliga förhandlingar och hantera kollektivavtal
* Rekryteringsprocesser, onboarding och exitintervjuer
* Arbetsmiljöarbete och trivselaktiviteter
* Stötta ekonomichefen med bokslut, fakturering och andra rutinuppgifter
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av löneadministration, förkunskaper om Flex är ett plus
- Har förmåga att självständigt hantera HR-relaterade frågor, såsom fackliga förhandlingar och arbetsmiljö
- Har kunskap i ekonomi/redovisning för att stötta vid behov
- Har obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska då detta krävs för det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
- Läst en relevant eftergymnasial utbildning - exempelvis inom HR, ekonomi eller likvärdigt
- Arbetat i lönesystemet Flex
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Kommunikativ
Denna roll passar dig som är självständig och har ett intresse för både HR och ekonomi.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231