OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.
HR-enheten behöver förstärkas tidsbegränsat och söker dig som vill bidra hos oss.
Ditt team och arbetsplats
HR-enheten består av 10 kunniga och engagerade medarbetare som arbetar med frågor inom HR, lön och utbildning. Enheten ger stöd och rådgivning till myndighetens chefer i frågor som rör rekrytering, arbetsmiljö, ledarskap, medarbetarskap och teamarbete, rehabilitering, lönebildning och arbetsrättsliga frågor.
Du kommer att arbeta med att ge professionellt stöd till verksamhetens chefer. Du har ett viktigt uppdrag att tillsammans med rekryterande chefer försörja myndigheten med rätt kompetens. Du kommer att arbeta med rekryteringsprocessens alla delar så som annonsering, urvalsarbete, genomförande av intervjuer tillsammans med rekryterande chefer, referenstagning samt tillhörande administration under och vid avslut av processen. Annan personaladministration ingår även i rollen. Ditt arbetssätt präglas av professionalitet, proaktivitet och effektivitet.
Det kan även bli aktuellt med annat chefsstöd i dagliga operativa frågor. Du kommer att samarbeta med dina kollegor på HR-enheten och bidra till utveckling inom HR-området. Rollen innebär att du får en omväxlande och spännande vardag där du arbetar med operativa HR-frågor samtidigt som du får möjlighet att utvecklas inom HR-området.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
högskoleutbildning med inriktning inom HR eller beteendevetenskap eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
erfarenhet från att ha arbetat med rekrytering i statlig myndighet
erfarenhet av att driva rekryteringsprocesser tillsammans med rekryterande chefer
god kommunikativ förmåga på svenska, i tal och skrift
mycket god administrativ förmåga
erfarenhet av arbete i olika IT-system med en god förmåga att lära dig nya IT-system
Det är meriterande om du har
erfarenhet från rättsväsendet
vana av diarieföring och gärna av ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina
arbetat med rekryteringssystem och gärna med Easycruit.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har en mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du har en god förmåga att samarbeta i team och har lätt för att kommunicera med andra. Du är driven och ansvarstagande och kan arbeta självständigt. Du tycker om att ge service, är prestigelös, nyfiken, flexibel och öppen för nya lösningar. Som person har du gott omdöme och är pålitlig. Du är noggrann och har förmåga att planera och strukturera ditt arbete.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens chefs- och medarbetarpolicy, EBM-modellen.
Information om anställningen
Tjänsten avser en visstidsanställning på cirka 8 månader med start runt årsskiftet, med central placering vid Ekobrottsmyndighetens huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Vi tillämpar individuell lönesättning. Ekobrottsmyndigheten finns på 8 orter över hela landet och resor till andra orter förekommer.
Information om anställningen lämnas av HR-chef Ylva Sundberg, tfn. 010-562 90 49.
Fackliga företrädare för Saco-S John Keränen tfn 010-562 92 23, för ST Thérése Isaksson 010-562 90 31 och för Polisförbundet Sofia Ask tfn 010-563 87 10.
Välkommen med din ansökan via ”skicka din ansökan!” senast den 28 augusti 2022.