OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill jobba med HR och system! Här får du möjligheten att vara med vid implementationen av ett nytt affärssystem där du koordinerar den lokala implementationen. Rollen passar dig som gillar att jobba självgående och ta ett helhetsansvar för de frågor du driver. Sök redan idag då urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett stort internationellt bolag som behöver förstärkning. Koncernen implementerar ett nytt affärssystem som behöver anpassas till svenska lagar och regler vilket du nu har möjligheten att vara med och genomföra. Du blir en del av ett HR-team med fyra kollegor som jobbar med olika områden inom HR.
Som HR-generalist bidrar du till utvecklingen HR-avdelningens mål och system. Ditt främsta ansvarsområde är att stötta implementeringen av det nya affärssystemets olika moduler samt att du stöttar HR-chefen i andra HR-relaterade projekt och uppgifter.
Du erbjuds
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
* Koordinera den lokala implementationen av systemet SuccesFactors moduler och uppdateringar
* Undersöka möjligheten att integrera SuccessFactors med lokala HR- och lönesystem som exempelvis Hogia och Tidomat
* Identifiera de utbildningsbehov som implementationen medför och stötta utbildningen och dokumentationen gentemot användare
* Säkerställa att GDPR och andra dataskyddsförordningar följs.
VI SÖKER DIG SOM
* Har relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis IT eller HR
* Har relevant arbetslivserfarenhet där du jobbat i ett HR-system
* Har god teknisk förståelse
* Är en erfaren användare av MS Office
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt, eftersom kommunikation på båda språken är en stor del av rollen
Det är meriterande om du har:
* Jobbat i SAP eller SuccessFactors
* Erfarenhet av löneadministration
Som person är du:
* Självgående
* Flexibel
* Noggrann
Övrig information
* Start: Så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid, ca 8 månader
* Placering: Mullsjö, med möjlighet att jobba hemifrån ca 2 dagar/vecka
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231