OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en HR-generalist som trivs med att arbeta verksamhetsnära och får saker gjorda? Då kan detta vara rollen för dig!
Vill du vara med på vår fortsatta tillväxtresa? De kommande åren räknar vi med att mer än dubbla vår personalstyrka och söker dig som har operativ erfarenhet av rekryteringsprocesser. Du driver operativa frågor, så att organisationen attraherar, utvecklar och behåller medarbetarna.Välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
På Transfer Galaxy värdesätter vi mångfalden av åsikter och perspektiv. Vi tror att det är först när människor med olika bakgrund samlas som nya lösningar på gamla problem kan hittas.
Vi är övertygade om att dessa lösningar kommer att bli så mycket bättre om vi har kul på vägen. Därför kommer du att se många leenden både runt och utanför kontoret. Oavsett om det är våra veckans fotbollsmatcher eller middagar tillsammans, ser vi till att ha kul tillsammans utanför kontoret!
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att vara drivande och operativ i rekryteringsprocesser, skapa och utveckla HR-processer, sköta lönerapportering och hantera löne-, frånvaro- och arbetsmiljörelaterade frågor samt employer branding. Vidare hanterar du ansökningar om arbetstillstånd samt har hand om kontorsadministration.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Hantera annonser
• Sålla ansökningar och möjligen ta första intervju
• Hjälpa till med att boka intervjuer samt säkerställa återkoppling till kandidater
• Säkerställa att utvecklingssamtal hålls samt hålla koll på provanställningar
• Hålla koll på att alla anställda gör sina utbildningar
• Sätta process för onboarding för nya kollegor
• Sköta all lönerapportering, hålla koll på långtidsfrånvaro, kontakter med försäkringskassan
• Svara på frågor från anställda
• Hjälpa till med ansökningar om arbetstillstånd och hålla koll på utgångsdatum för dessa
• Säkerställa att krav från Migrationsverket uppfylls
• Inköp av kontorsmaterial, förbrukningsvaror och förtäring
• Sköta kontakt med larm- och städfirma e t c
• Hantera post
• Hantera event för hela bolaget; t e x middagar och konferenser
• Ordna med boende i Örebro för nya kollegor som flyttar dit
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Detta är en ny roll och du kommer att rapportera till VD.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig med en relevant utbildning samt några års erfarenhet inom HR-området. Du trivs med att arbeta verksamhetsnära.
Som person agerar du på eget initiativ och får saker att hända samt tar ansvar för resultatet. Du har ett metodiskt och systematiskt arbetssätt samt uppmuntrar och stödjer andra när det uppstår problem. Vidare är du kommunikativ och samarbetar effektivt med andra. Du är ambitiös och utvecklar dig kontinuerligt i din yrkesroll.
Du har god IT-vana samt talar och skriver både svenska och engelska flytande.
INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07