OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Har du erfarenhet från en roll som HR-generalist och tidigare arbetat med lön och förmåner? Trivs du med kombinationen att samarbeta med andra och att arbeta självständigt i din roll? Då kan du vara rätt person för tjänsten!
Om oss
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB.
Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden.
Micasa Fastigheter har fått ett utökat uppdrag av Stockholms stad och kommer att behöva bygga och renovera vårt fastighetsbestånd. Vi växer som bolag och på denna dynamiska resa står vi inför stora möjligheter! Vi söker nu vår nästa HR-generalist som vill vara med och bygga framtidens Stockholm!
Om tjänsten
Som HR-generalist med ansvar för Lön och Förmåner erbjuds du en spännande och varierande roll där du ges stort förtroende. Förutom Lön och Förmåner kommer du även ansvara för vårt chefsförberedande program och chefsutvecklingsdagar, samt driva egna rekryteringsprocesser. Du tillhör enheten för HR och Kommunikation där HR-teamet består av två andra HR-generalister samt en studentmedarbetare. Alla HR-generalister har olika inriktningar och ansvarsområden men arbetar även i samarbete med varandra.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
strategiskt och operativt arbete med lönesättningsprocessen, lönerevisionen och lönekartläggning.
upprätta, samt upprätthålla, policys, riktlinjer och rutiner för dina ansvarsområden.
HR-administration: registrering i personalsystem, dokumentation, granskning av löner, rapportering av lönestatistik, pensioner och annan personalrelaterad statistik.
ansvar för hantering av förmåner, pension, försäkringar inklusive kontakt med leverantörer.
agera chefsstöd i HR-relaterade frågor inom ditt område.
ansvarig för att anordna bolagsgemensamma volontärsaktiviteter.
systemansvar för bolagets HR-system.
omvärldsbevakning inom området.
sedvanliga arbetsuppgifter, inklusive övrig administration, för HR-generalist.
I ditt arbete har du många olika kontakter både internt med medarbetare och chefer men också externt med t ex leverantörer samt vår arbetsgivarorganisation.
Kvalifikationer
Akademisk utbildning inom personal/organisation.
Minst två års erfarenhet från en roll som HR-generalist med inkluderat ansvar för löneprocesser (lönerevision, lönekartläggning) och förmåner.
Meriterande kvalifikationer
Kunskap eller erfarenhet från rekrytering, kompetensförsörjning, arbetsrätt och arbetsmiljö.
Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är analytisk och strukturerad. Du tar stort ansvar för ditt arbete och är van att driva dina egna processer. Du är initiativtagande och kommer med förslag på förbättringar samt är mån om ett gott samarbete med dina närmsta kollegor samt övriga medarbetare och chefer inom bolaget.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Ansökan
Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och svara på urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar på något annat sätt.
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mimma Liwgren Norling, enhetschef HR och kommunikation, eller Teresa Kärrström, HR-generalist. Du kan också kontakta oss via info@micasa.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vårt erbjudande
Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation.
Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. Läs mer om vår värdegrund här.
Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även friskvårdsbidrag, lunchkort, samtalsstöd och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter.
Vi äger och förvaltar ca 102 fastigheter som omfattar knappt 1 miljon kvadratmeter. Vårt sätt att driva verksamheten är certifierat enligt ISO 14 001 för miljö och ISO 50 001 för energi.
Stockholm stads förmåner
Då Micasa Fastigheter är en del av Stockholm stad får du även möjlighet att ta del av stadens förmånspaket. Du kan läsa mer om förmånerna för anställda inom Stockholms stad här: Förmåner för medarbetare - Stockholms stad (jobba.stockholm)
Mer information
Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.