HR-Generalist & Management Support

Arbetsbeskrivning

Vi på Märsta Förenade Åkeri är i en fantastisk resa som de senaste åren haft en kraftig tillväxt och vi söker nu vår nästa HR-stjärna. I denna nya breda och delade roll som HR-Generalist & Management Support kommer du att spela en avgörande roll inom vår organisation inom HR-frågor och även stötta vår VD och resterande ledningsgrupp med koordinering, administration och planering. Du rapporterar direkt till vår VD Patrik Wadenhed.



Om bolaget

Märsta Förenade är ett transport- och logistikföretag inom bygg- och anläggningsbranschen. Vi verkar i Storstockholm primärt och många av våra arbeten lägger grunden till framtidens samhälle. Med våra drygt 500 fordon så kan vi erbjuda våra kunder alla tänkbara lösningar inom transport och entreprenad. I dagsläget är vi 50 medarbetare på kontoret och vi omsätter strax över 1 miljard sek. Läs mer på www.marstaforenade.se

Om rollen

I rollen som HR-Generalist & Management Support hos oss kommer du att inneha en tvärfunktionell position där du arbetar med hela HR-spektrumet för att skapa, upprätthålla och utveckla HR-processer. Detta sker genom nära chefsstöd över hela organisationen med många kontaktytor. Rollen är självständig och erbjuder goda utvecklingsmöjligheter, där du har möjlighet att forma och påverka rollen inom ramen för uppdraget. Tjänsten är mångsidig och kräver en stark förmåga att hantera HR-uppgifter och samtidigt arbeta med organisatoriskt och samordnande uppgifter. I denna tjänst blir du en viktig del av vårt företag och en nyckelperson för vår framgång framöver.

Exempel på dina arbetsuppgifter:



Chefsstöd i dagliga ärenden gällande medarbetarutveckling, kompetenskartläggning, administration och arbetsmiljöärenden.
Ansvara för lönekoordinering i nära samarbete med vår externa partner för löneadministration. Vara den primära kontaktpersonen för medarbetare angående lönerelaterade frågor och andra HR-ärenden.
Arbeta aktivt med kultur och värderingsfrågor inom organisationen.
Hantera reseräkningar och säkerställa att utlägg följer gällande lagar och avtal.
Deltaga i utveckling av HR processer; dokumentera nya moment i enlighet med interna policys och regelverk.
Underlätta och hantera on-,stay och offboarding-processer för medarbetare och med ansvar för administration, hantering av anställningsavtal samt stöd till chefer i det.
Upprätthålla en effektiv internkommunikation gällande administrativa uppgifter och HR-policyer.
I dina arbetsuppgifter ingår det även att Du kommer säkerställa att HR-relaterad information är uppdaterad i våra interna kanaler.




Management Support:

Hålla en hög tillgänglighet och närvaro för att stödja vår VD och övrig ledningsgrupp. Koordinera och planera olika aktiviteter.
Säkerställa smidiga arrangemang vid möten och aktiviteter.
Erbjuda administrativt stöd till vår ledningsgrupp i olika praktiska uppgifter, inklusive kommunikation med externa partners.




Vem söker vi?

Vi söker en engagerad och driven medarbetare som kan fungera som navet i vår organisation. Vi ser att du har genomfört en HR-utbildning vid högskola, universitet, folkhögskola eller motsvarande. Du bör ha erfarenhet av arbete i administrativa och koordinerande befattningar med många kontaktytor. Dessutom har du goda kunskaper i Officepaketet och trivs i en digital arbetsmiljö. Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete som HR-administratör/koordinator, ekonomiassistent eller VD-assistent. För att lyckas i denna roll är det avgörande att du behärskar både svenska och engelska väl, både i tal och skrift. Som person strävar du efter att bli självständig i ditt arbete, du skapar förtroende på ett naturligt sätt och avslutningsvis trivs du i en varierande och bred roll. 



Har vi väckt ditt intresse?

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara några få frågor. Vi tar inte emot ansökningar per mail.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/.

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Abdullah Uzunel på abdullah.uzunel@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2024
  • Ansök senast: 8 februari 2024

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

HR-partner till Centralsjukhuset Kristianstad

HR-partner till Centralsjukhuset Kristianstad

21 november 2024