HR Generalist med ansvar för lön till KGM Datadistribution, Stockholm

HR Generalist med ansvar för lön till KGM Datadistribution, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och driva samt utveckla HR-arbetet och därigenom bidra till en attraktiv och eftertraktad arbetsplats? Är du redo att ta nästa steg i karriären till en bred och omväxlande roll med mycket ansvar på ett personligt och familjärt företag? Academic Resource söker nu HR-ansvarig till vår kund KGM i Stockholm. Tjänsten är en rekrytering på heltid och vi söker dig som kan starta snarast/enligt överenskommelse.


Rollen innebär både operativt och strategiskt arbete inom HR-området, och din uppgift är att verka för en ständig förbättring i enlighet med KGM:s vision och mål. Som HR ansvarig kommer du att vara involverad i arbetet att få medarbetare att förstå organisationens mål och syfte och på vilket sätt ledarskap och medarbetarskap ska utövas. I rollen kommer du agera som aktivt stöd till chefer och medarbetare i administrativa ärenden såsom arbetsmiljöärenden, rekryteringar, onboarding, bistå vid medarbetarsamtal, och självständigt ansvara för lönehantering och tidrapportering. I rollen som HR-ansvarig på KGM får du möjlighet att utvecklas och växa in i en omväxlande och spännande roll. Du kommer bl.a. ansvara för, utveckla samt driva processerna inom lön och rekrytering & Employer Branding.


Huvudsakliga ansvarsområden:
•All löneadministration såsom semesterberäkning, underlag inför lönerevision, statistik, rapportering vid löneförändringar avseende pensioner och försäkringar
•Upprättande av personallistor och löneunderlag
•Driva och arbeta med vidareutveckling och utbildningsprogram för medarbetare
•Delta i och driva frågor som rör personalhälsa
•Kontinuerligt utvärdera så att medarbetare som resurs används på ett ändamålsenligt sätt
•Driva och arbeta med företaget arbetsmiljö
•Aktivt jobba med frågor kring vidareutbildning och resurssäkring
•Administration och utbildning vid nyanställning
•Samordna/planera konferenser, julbord, hotell och resor
•Hantering av WPP:s optionsprogram
•Arkivering av kund- och leverantörsavtal
•Genomgång av befintlig inventariepark två ggr/år
•Uppdatera personalhandbok vid behov




Din profil
Du har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vill nu ta nästa kliv i karriären. Det är meriterande om du har utbildning inom HR & Personal eller annan relevant inriktning. Har du tidigare erfarenhet av arbete i lönehanteringssystemet Hogia är det meriterande. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet. Vi söker dig som är flytande i svenska samt behärskar engelska väl i tal och skrift.


I den här rollen ser vi en person med god social kompetens, är kommunikativ och lösningsorienterad. Du är en driftig person som har god initiativförmåga och är van att självständigt driva processer framåt. Vidare har du god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter samt är strukturerad och van att arbeta proaktivt.


Om företaget
KGM Datadistribution AB är en kommunikationskoncern som bildades 1982. I verksamheten hjälper de kunder med utskick av fakturor, kontoutdrag, kundbrev mm. Utskicken görs i första hand digitalt via internetbanker, mina sidor, email etc, men även genom modern fyrfärgs inkjetproduktion för det analoga.


KGM har produktionsanläggningar i Stockholm, Sundsvall samt en mindre filial i Danmark. Huvudkontoret är beläget i södra Stockholm, Västberga. Totalt har företaget ca 80 anställda.


KGM har ett antal stora kunder; såsom Swedbank, Softronic, Telia, Comhem/Boxer, TryggHansa, MedMera Bank och Telge Energi. Dessa kunder står för en betydande del av företagets omsättning. Utöver dem har företaget även ett 40-tal mindre kunder.


Sedan 2005 ägs KGM av den amerikanska koncernen WPP, en internationell koncern med fler än 200 000 anställda. KGM agerar relativt självständigt i förhållande till WPP.




Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: Khr1220


Frågor besvaras via mail av:
carin.helander@academicresource.se


Sökord: hr human resources ansvarig personal ansvar operativ strategisk coacha leda administration rapportering rekrytering utbildning lön underhåll utveckling dokumentation onboarding stockholm lediga jobb employer branding administratör


we take you further

Kontaktpersoner på detta företaget

Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Resource AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2021
  • Ansök senast: 27 februari 2021

Besöksadress

Norrmälarstrand 100
Stockholm

Postadress

Norrmälarstrand 100
STOCKHOLM, 11235

Liknande jobb


Lönekonsult till Löneenheten

Lönekonsult till Löneenheten

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024