OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Rollen
Inter IKEA Systems har ett utökat behöv av en HR generalist som bland annat kan leda och stötta i rekryteringsprocesser under en period om ca 18 månader. I denna roll kommer du att spela en viktig del i att säkerställa hög kvalitet och en bra kandidatupplevelse tillsammans med rekryterande chef. Vidare innebär rollen att du stöttar i onboarding-processen av nya kollegor såväl som att säkerställa och utveckla processen, för att tillsammans skapa en bra medarbetarupplevelse. Du kommer att tillhöra HR-teamet med kollegor i både Sverige och Nederländerna som för närvarande består av åtta HR-generalister och fyra HR-administratörer som arbetar nära varandra.
I din roll som HR-generalist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
• Tillsammans med People & Culture Leaders och chefer i organisationen säkerställer du och förser företaget med talanger genom en gedigen rekryteringsprocess under hela resan, alltid i linje med IKEAs värden.
• Att leda och stötta rekryterande chef i onboarding-processen när Inter IKEA systems välkomnar nya kollegor till bolaget.
• Att leda och bidra till utveckling, implementering och tillämpning av HR-processer för att ge rätt stöd till medarbetare, chefer och andra intressenter.
• Att ge proaktivt stöd inom HR-relaterade frågor som arbetsvillkor och andra arbetsrättsliga frågor.
• Att ge stöd i alla HR-processer inom din affärsenhet tillsammans med People & Culture Leaders.
• Att ge stöd och coacha i förändringsarbete tillsammans med People & Culture Leaders, chefer och andra supportfunktioner.
Om företaget
Inter IKEA Systems, Core Business Franchise (CBF) äger IKEA-konceptet och är den globala IKEA-franchisegivaren. Inter IKEA Systems är särskilt ansvariga för IKEAs strategiska ramverk och ser till att IKEA-konceptet utvecklas, är relevant, implementeras och följs upp - tillsammans med alla IKEA-varumärkesanvändare. De erbjuder en öppen arbetsmiljö där alla känner sig bekväma att experimentera, prova nya sätt och våga fråga: "Vad händer om ...?" Och de erbjuder möjligheter för dig att utveckla dig själv och din karriär globalt. Läs mer om Inter IKEA Systems på www.franchisor.IKEA.com
Om dig
Som person brinner du för att jobba med människor och är dedikerad till att bidra till en fantastisk medarbetarupplevelse under hela resan med CBF. Du tycker om att arbeta i en levande och föränderlig flerdimensionell miljö och uppskattar kombinationen av taktiska och operativa uppgifter.
Du speglar IKEAs värdegrund och leder affärer genom människor. Du uppnår mål, slutför uppgifter, vidtar åtgärder och levererar resultat med rätt prioritering. Du känner dig bekväm att arbeta självständigt med lite styrning och kan arbeta individuellt samtidigt som du vet när du ska involvera andra och be om hjälp.
Du kommunicerar på ett tydligt, jordnära och enkelt sätt och kan ge konstruktiv, öppen och ärlig feedback. Detta känns bekvämt att göra på engelska eftersom detta är ett krav för rollen, både muntligt och skriftligt. Vidare bygger Du pålitliga relationer, involverar andra och samarbetar med medarbetare i hela organisationen.
Vi ser att du har ca 3-5 års arbete som HR-generalist och / eller rekryteringsspecialist med föredragen erfarenhet av att skaffa talanger inom Digital och IT. Du har goda kunskaper inom svensk arbetsrätt och andra HR-relaterade områden.
När du blir en av oss
Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.
Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara konsult- och rekryteringslösningar. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Våra värdeord – nyfiken, modig och proffsig – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.
Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag heter Louise Grammatikas och du når mig på louise.grammatikas@wise.se
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Då det är jul- och nyårshelger i antågande kan återkopplingen dröja något längre än vanligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!