OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.
HR-enheten består av 8 kunniga och engagerade medarbetare som arbetar med frågor inom HR, lön och utbildning. Enheten ger stöd och rådgivning till myndighetens chefer i frågor som rör rekrytering, arbetsmiljö, ledarskap, medarbetarskap och teamarbete, rehabilitering, lönebildning och arbetsrättsliga frågor.
Vi söker dig som är i början av din HR-karriär och som vill utvecklas som HR-generalist.
Du kommer att arbeta med att ge professionellt stöd till verksamhetens chefer. Du har ett viktigt uppdrag att tillsammans med rekryterande chefer försörja myndigheten med rätt kompetens. Du kommer att arbeta med rekryteringsprocessens alla delar så som annonsering, urvalsarbete, genomförande av intervjuer tillsammans med rekryterande chefer, referenstagning samt tillhörande administration under och vid avslut av processen. Du kommer delta i rekryteringar av åklagare, utredare, ekorevisorer och administratörer samt andra yrkeskategorier på huvudkontoret. Ditt arbetssätt präglas av professionalitet, proaktivitet och effektivitet.
Det kan även bli aktuellt med annat chefsstöd i dagliga operativa frågor. Du kommer att samarbeta med dina kollegor på HR-enheten och bidra till utveckling inom HR-området. Rollen innebär att du får en omväxlande och spännande vardag där du arbetar med operativa HR-frågor samtidigt som du får möjlighet att utvecklas inom HR-området.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
högskoleutbildning med inriktning inom HR eller beteendevetenskap eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
erfarenhet av att driva hela rekryteringsprocesser tillsammans med rekryterande chefer
god kommunikativ förmåga på svenska, i tal och skrift
mycket god administrativ förmåga
erfarenhet av arbete i olika IT-system med en god förmåga att lära dig nya IT-system
Det är meriterande om du har
erfarenhet från statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet
erfarenhet av att ge ett professionellt och coachande chefsstöd inom HR-området
kunskaper inom det arbetsrättsliga området
Dina egenskaper
Vi söker dig som har en mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du har en god förmåga att samarbeta i team och har lätt för att kommunicera med andra. Du är driven och ansvarstagande och kan arbeta självständigt. Du tycker om att ge service, är prestigelös, nyfiken, flexibel och öppen för nya lösningar. Som person har du gott omdöme och är pålitlig. Du är noggrann och har förmåga att planera och strukturera ditt arbete.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Hos oss kommer du samarbeta med engagerade och trevliga kollegor och få möjlighet att utvecklas i en spännande verksamhet inom rättsväsendet.
Information om anställningen
Tjänsten avser en visstidsanställning på ca ett år med central placering vid Ekobrottsmyndighetens huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Du kommer få en anställning som Personalspecialist. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tjänsten kan innebära resor till myndighetens verksamhetsorter.
Information om anställningen lämnas av HR-chef Ylva Sundberg, tfn. 010-562 90 49. Fackliga företrädare för Saco-S John Keränen tfn 010-562 92 23, för ST Thérése Isaksson 010-562 90 31 och för Polisförbundet Sofia Ask tfn 010-563 87 10.
Välkommen med din ansökan via ”skicka din ansökan!” senast den 13 mars 2022.
Kontaktpersoner på detta företaget
Louise Leijonhufvud
Lena Sjöström
+46 010-562 96 57
Åsa Pyka
+46 105629646
noreply@ekobrottsmyndigheten.com