OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad och självgående HR-generalist som trivs med att arbeta brett med personaladministrativt stöd? Är du i början av din HR-karriär och vill ta nästa steg?
Om företaget
Tielman Sweden AB har sedan år 1930 försett bageri-och livsmedelsindustrier runt om i världen med allt från bakformar, muffinsformar och pajformar till flera andra förpackningslösningar tillverkade av skandinaviskt smörpapper. I våra moderna lokaler produceras ett brett utbud av högkvalitativa produkter för större bagerier, distributörer, återförsäljare, hantverksbagerier och cateringstjänster.
Tielman Sweden AB har anläggningar i Sverige och Kanada och med hjälp av olika samarbetspartners täcks de största globala marknaderna där flera välkända och etablerade varumärken ingår.
Vi är i ett expansivt skede och behöver utöka vår verksamhet med en nyinrättad roll som HR-generalist. Placeringsort är Linköping.
Dina arbetsuppgifter
Som HR-generalist arbetar du coachande och konsultativt med verksamhetsnära stöd till både chefer och medarbetare. I ditt dagliga arbete kommer du att ha kontakt med verksamhetens chefer, till vilka du är ett operativt HR-stöd och samarbetspartner. Du får arbeta med hela HR-områdets bredd, inom huvudområdena löneadministration, kompetensförsörjning, arbetsvillkor och arbetsrätt, arbetsmiljö samt rehab. Det är en bred roll som innefattar flera olika ansvarsområden, som t ex;
• Löneadministration
• Rekrytering
• Introduktion nyanställda
• Ansvar för vår personalhandbok
• Schemaläggning extrapersonal
• Internkommunikation
• Kontakt med, för rollen, relevanta myndigheter
Det här är en helt ny position hos oss så det finns stort utrymme för att själv forma sin egen roll. Du ingår i ett team på tre personer och rapporterar till vår CFO.
Din profil
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom personalvetenskap och har jobbat i en liknande roll i ett par år.
Som person är du helt självgående och van vid att ta egna initiativ. Eftersom det här en nyinrättad roll behöver du ha blicken för vad som behöver göras och prioriteras. Du värderar service högt och du har en god kommunikativ och administrativ förmåga.
Vidare är du en ansvarstagande person som är noggrann och har förmågan att prioritera, planera och strukturera ditt arbete. Du kommer stundtals att arbeta i ett högt tempo med arbetsuppgifter som har en tydlig deadline. Vi söker därför dig som kan hålla huvudet kallt även då du har flera parallella uppgifter som kräver ditt fulla fokus.
Du har en god förmåga att utrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Har du erfarenhet av löneadministration är det meriterande.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar vi med Skill. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning.
Välkommen med in ansökan, frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Susanne Öman 013-32 94 08.
Löpande urval tillämpas och din ansökan ska vara inskickad senast den 14 maj.
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.