HR-generalist med intresse för implementeringsarbete av digitala arbetss...

HR-generalist med intresse för implementeringsarbete av digitala arbetss...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker nu en HR-generalist med intresse för implementeringsarbete av digitala arbetssätt. Du kommer dagligen arbeta med att ge kundens chefer och medarbetare utomordentligt stöd och rådgivning i ett brett spektra av operativa HR-frågor. Du stöttar bland annat i frågor rörande kollektivavtal, statistik, anställningar, sjukskrivningar, lön, systemsupport och administrativa uppgifter.

Du kommer att ha kontakt med både chefer, medarbetare och leverantörer via telefon, chatt, e-post och möten. Du kommer även i rollen som systemexpert vara med i ett spännande projekt där vi om ett år skall gå in i ett nytt HR system och därmed vara aktiv i arbetet med att implementera våra HR processer.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Högskoleutbildning med inriktning HR eller annan utbildning i kombination med för rollen relevant arbetslivserfarenhet
- Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande roll i supportorganisation med chefsstöd
- Erfarenhet av att ge råd och stöd i arbetsrättsliga och kollektivavtalsbärande frågor
- Erfarenhet av att arbeta med framtagande av HR-statistik och genomföra analyser
- Erfarenhet av administrativt arbete
- Van användare av relevanta digitala verktyg och system inom HR området
- Goda kunskaper i Excel och/eller data analytics
- Grundläggande kunskaper inom lön och arbetsrätt
- God kommunikativ förmåga ock kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- Innehar B-körkort


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet av arbete med systemförändring och implementeringsarbete av digitala arbetssätt
- Erfarenhet av att ha verkat i en liten/mellanstor organisation
- Erfarenhet från utbildningsadministration


Önskemål om personliga egenskaper:

- Problemlösande analysförmåga. Du arbetar väl med komplexa frågor och drivs av att analysera och bryta ned problem i sina beståndsdelar. Detta möjliggör för dig att lösa komplicerade problem.
- Initiativtagande. Du är van och bekväm med att ta initiativ och att sätta igång aktiviteter, vilket leder till lyckade resultat.
- Kvalitetsmedveten. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard, vilket leder till att du lägger stor vikt vid att leva upp till dessa.
- Strukturerad. Du har goda färdigheter inom planering och organisering samt kan prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och arbetar efter tidsramar, vilka i sin tur har stor betydelse för dig.
- Flexibel. Du har lätt för anpassning vid behov och kan därmed snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt kring situationer och frågor. Du ser möjligheter i förändring.
- Samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor, framförallt för att du kan relatera dig till dem på ett lyhört sätt. Du besitter förmågan att lyssna och kommunicera samt löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2022
  • Ansök senast: 18 mars 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024