HR-generalist med systemintresse till ApoEx

HR-generalist med systemintresse till ApoEx

Arbetsbeskrivning

Söker du en omväxlande roll inom HR som även innefattar systemstöd, administration och internkommunikation? Vill du arbeta på ett spännande tillväxtföretag i en miljö som präglas av driv, nytänkande och inställningen att ingenting är omöjligt? ApoEx söker en HR-generalist till ett föräldravikariat på cirka 1,5 år, eventuellt kan det finnas möjlighet till en tillsvidareanställning därefter. Tjänsten är placerad på ApoEx’s huvudkontor i Hammarby Sjöstad, Stockholm.

Låter detta som en intressant utmaning för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och önskat tillträde är i början/mitten av januari.


Om tjänsten
Hos ApoEx erbjuds du en bred och varierad HR-generalistroll i ett bolag som ligger i framkant gällande digitala lösningar och systemstöd. Du tillhör HR-avdelningen som består av totalt sju medarbetare och rapporterar till HR-chef. Här kommer du främst arbeta operativt med uppgifter gällande företagets alla personalrelaterade aktiviteter men även visst strategiskt arbete förekommer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

• HR-system – superuser för HR-relaterade system, såsom HRIS Catalyst1, TeamTailor, &Frankly och Simple Sign. Supportera, guida och utbilda chefer samt lägga upp processer och hantera arbetsflöden kring exempelvis on-/offboarding, medarbetarsamtal och lönerevision.

• HR-administration - uppföljning och uppdatering av persondata, skriva anställningsavtal och administrera utbildningar. Säkerställa att chef- och personalhandbok uppdateras liksom organisationsträd och organisationsschema. Därtill viss administration kopplat till kvalitetsledningssystemet och ISO-revisioner.

• HR-stöd - besvara HR-relaterade frågor i HR-mailen. Stötta företagets avdelningschefer i nära samarbete med HRBPs och HR chef i arbetsrätt och avtalsfrågor samt i frågor om HR-relaterade processer, riktlinjer och rutiner. Vid behov vara behjälplig i företagets rekryteringsprocesser samt agera backup till övriga HR kollegor.

• Internkommunikation - ansvara för att författa, redigera och sprida information via nyhetsbrev, ledningssystem, mail och personalhandbok. Utforska nya medier och kanaler för kommunikation.

• HR-utveckling - delaktig i att optimera och förbättra HR-processer och medverka i interna förbättringsprojekt, såsom kompetensutveckling och internkommunikation. Verka för att ApoEx uppfattas som en effektiv och modern organisation samt en attraktiv arbetsgivare.



Vem är du?
Vi söker dig med en akademisk utbildning inom HR/PA och några års erfarenhet från en roll som inkluderat brett HR-arbete och HR-administration. Du har ett stort intresse för system och processer och har tidigare fungerat som superuser inom HR-system. Har du dessutom arbetat med internkommunikation samt rekrytering med tillhörande systemstöd är det meriterande. Utöver detta har du en grundläggande kunskap kring arbetsrättsliga lagar och regler samt vana att läsa och tolka kollektivavtal. Då många kontaktytor ingår krävs en god kommunikativ förmåga, du är duktig på att formulera texter och uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift.

För att lyckas i denna roll ser vi framför oss dig som självständigt kan planera, prioritera och driva ditt arbete framåt på ett strukturerat sätt. Du är en teamplayer med god samarbetsförmåga, ett flexibelt förhållningssätt och en hög servicekänsla. Att utbilda och supportera chefer och medarbetare i systemfrågor är något du trivs med. Givetvis hanterar du information och känsliga uppgifter med hög integritet och känsla för sekretess.


Om verksamheten
ApoEx grundades 2010 i syfte att förenkla och förbättra vården. Sedan dess har vårdföretag inom privat och offentlig sektor valt ApoEx som sin strategiska partner avseende försörjning av läkemedel och förbrukningsmaterial. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. Vill du utvecklas med oss?
Läs mer om ApoEx på www.apoex.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024