OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en organisation som sätter den enskilda människan i centrum och vill göra skillnad för människor i utsatta livssituationer? Under år 2017 ska vi utveckla vårt HR-arbete och behöver därför utöka med en HR-generalist. Vi söker dig som är relativt nyutexaminerad personalvetare eller som har ett till två års arbetserfarenhet inom HR-området. Vi erbjuder en unik chans att växa i sin roll som HR-praktiker!
OM TJÄNSTEN: Du arbetar på en strategisk nivå med att utveckla vårt HR-arbete, men stöttar även en HR-kollega i andra HR-processer, samt medverkar i olika personalprojekt t ex schemaprocesser, omorganisationer och övertagande av verksamhet. Du kommer ha ett brett ansvarsområde kring flera olika HR-processer, bl.a. employer branding, friskvårdsarbete, personalhandbok och policys.
Stadsmissionen uppmuntrar till samhällsengagemang, och ett sätt att värna om detta är genom att ha verksamhet för volontärer. I ditt uppdrag ingår ansvar över Stadsmissionens 150 volontärer vilket innebär utveckling av rutiner, uppföljning, rekrytering och kompetensutveckling.
Formella krav
- Akademisk examen som personalvetare, beteendevetare med inriktning mot HR eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner lämplig
- Det är meriterande om du har varit ideellt engagerad, ex inom en ideell förening eller inom din sektion på universitetet
- Du ska ha intresse för IT-stöd, samt kunskaper i Office-paket
- Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
OM DIG: Stadsmissionen är i ständig förändring, med avtal som startar respektive utgår. Därför krävs det ett positivt och flexibelt förhållningssätt. I ditt uppdrag kommer du ha kontakt med många människor, därför är det viktigt att du är relationsinriktad, kommunikativ och förtroendeingivande. Det är viktigt att du har en god förmåga att planera och prioritera dina arbetsuppgifter, samt att du är processinriktad och kan planera, genomföra och återkoppla utredningsuppdrag. Du ska ha ett intresse för genus- och mångfaldsfrågor samt anta ett normkritiskt förhållningssätt i ditt arbete.
OM OSS: Stadsmissionens kansli är en servicefunktion till alla våra enheter som på olika sätt arbetar med människor i utsatta livssituationer. Vi har två verksamhetsområden, stöd och behandling samt sociala företag. På kansliet finns medarbetare som arbetar med ledningsfrågor, HR, volontärer, ekonomi, fastigheter, marknad, insamling och olika former utvecklingsarbete. Vi arbetar ständigt med kvalitetsfrågor och intern kontroll. HR-generalisten ingår i ett team på kansliet som arbetar med ekonomi, löner och HR.
Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder friskvårdsbidrag, frukt till personalfika samt tre dagars extra ledighet till medarbetare som tar ut hela sin semester.
OM LINKÖPINGS STADSMISSION
Linköpings Stadsmission är en ideell förening som funnits sedan 1972. Genom professionellt socialt arbete möter vi människor i utsatta livssituationer. Vår roll är att komplettera och utmana det offentliga samhällets insatser samt att värna om och verka för de som är eller riskerar att bli marginaliserade.
Våra verksamheter finansieras av offentliga upphandlingar, avtalsförfaranden, bidrag och insamlade medel. Vi är ca 250 medarbetare och 150 volontärer som möter ca 2500 människor/år som i behov av stöd.
Vi eftersträvar att vara en organisation präglad av mångfald och normkritik och det är av stor vikt att du är solidarisk med vår värdegrund. Läs mer här: http://bit.ly/28M7yAP
Kontaktpersoner på detta företaget
direktor Lars Linebäck
0730-33 05 75
arbetsledare, Stadsmissionens café Anna Gransö
013-263898
Vision Carolien Beun
013-263888
Vision Annelie Johansson
013-263894
enhetschef Janina Gröndal
0730-451880
tf enhetschef Caroline Karlsson
0705-26 32 26
Sanna Detlefsen
Vision Carolien Beun
områdeschef för stöd och behandling Sanna Detlefsen
enhetschef restauranger och service Janina Gröndal
0730-45 18 80