OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad och relationsskapande HR-generalist som vill arbeta 50% och brinner för att stödja både människor och processer? Då kan det vara dig vi söker!
Vi söker just nu en HR Generalist på 50% till ett konsultuppdrag hos en av våra internationella kunder i Lund. Detta är ett flexibelt och spännande konsultuppdrag som ger dig möjligheten att arbeta i en internationell miljö med stor påverkan på både organisationens och de anställdas utveckling. Uppdraget är initialt 6 månader långt men uppstår ömsesidigt "tycke" så finns det inget slutdatum på behovet.
Om rollen
Som HR Generalist kommer du att spela en nyckelroll i vår kunds HR-arbete. Du kommer att arbeta med en rad olika HR-uppgifter och vara den naturliga kontaktytan för anställda i både Sverige och Asien. Din arbetsdag kommer att vara varierande och innefatta mest operativa men även en del strategiska insatser.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
* HR Helpdesk: Hantera frågor från anställda, exempelvis frågor om lön, pension, och ledigheter.
* Rekrytering: Arbeta med rekryteringsprocesser i Sverige och i Taiwan samt vara ett stöd för linjechefer vid urval av konsulter.
* Avtals- och dokumenthantering: Ansvara för konsult- och personalavtalsdatabasen samt stödja vid ev. uppsägningar och omorganisationer.
* Organisationsschema och HR-kommunikation: Bland annat "äga" organisationsschemat och skicka ut månadsvisa HR-uppdateringar till hela organisationen.
* Löneadministration: Godkänna månadslöner, uppdatera pensionsportaler, och vara ett stöd i bonus- och lönekartläggningsprocesser.
* On- och offboarding: Hantera processer vid anställning och avslut av både konsulter och anställda.
* Personalundersökningar och löneöversyn: Driva och presentera resultat från personalundersökningar samt årligen säkerställa löneöversynen.
Vem är du?
Vi söker dig som har en stark känsla för struktur och processer och som samtidigt kan bygga och vårda relationer med både chefer och medarbetare. Du är social och kommunikativ men har också förmågan att agera med hög integritet. Du har erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö, och vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med konsulter och anställda i Asien, vilket gett dig en förståelse för de utmaningar, möjligheter och regler som finns utanför Sverige.
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
* Erfarenhet av brett HR-arbete, gärna inom internationella organisationer.
* Erfarenhet av att ha arbetat med Asien.
* Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i både tal och skrift.
* Erfarenhet av att arbeta med olika HR-system och verktyg.
* En stark analytisk förmåga och vana vid att hantera dokumentations- och avtalsfrågor.
Flexibilitet och arbetsplats
Tjänsten är på deltid, 50% (20 timmar per vecka), med stor flexibilitet kring arbetstider och möjlighet att arbeta remote vissa dagar. Du kommer att vara anställd av oss på Jefferson Wells men tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund i Lund, ett innovativt tech-bolag med internationell närvaro.
Ansökan
Låter detta som ett "klockrent" uppdrag för dig?
Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! Ansök gärna snarast då vår kund har ett omgående behov och då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas före ansökningstidens slut.
Välkommen med din ansökan!