HR Generalist sökes till Blåkläder!

HR Generalist sökes till Blåkläder!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och driva utvecklingen inom HR på ett entreprenörsdrivet företag med stark tillväxt? Vi på Blåkläder söker just nu dig som vill arbeta som HR Generalist hos oss och vara med på vår resa framåt, läs vidare om tjänsten!

Din roll
I rollen som HR Generalist kommer du att arbeta brett inom HR-området på Blåkläder tillsammans med HR Manager och våra avdelningsansvariga där de behöver stöttning i olika sammanhang. I denna roll handlar det om att sätta rutiner och processer och arbeta med implementeringen av dessa i organisationen. Du kommer att arbeta brett och beröra hela arbetsområdet inom HR, men där stort fokus kommer att ligga på bland annat:

• Onboarding
• Rekryteringsarbetet
• Arbetsmiljöarbetet
• Lönekartläggning
• Statistik och uppföljning
• Kollektivavtal och arbetsrätt

Vi utvärderar och utvecklar kontinuerligt vårt arbete inom HR där organisationsutveckling är en viktig del i bolagets fortsatta resa framåt. Vår kultur och våra värderingar är givetvis viktiga komponenter som vi värnar om och håller högt, där du kommer att bli en naturlig del av detta arbete och hur vi vidareutvecklar dem.

Din profil
Vi värdesätter personlighet väldigt högt, där vi ser att du är prestigelös, ödmjuk, lyhörd och nyfiken. Då rollen till stor del handlar om att sätta och efterleva rutiner och processer krävs det att du gillar att bygga struktur och ha ordning och reda för att få saker gjorda på ett bra sätt och i rätt tid. Du är initiativtagande, ihärdig till att få saker slutförda och har lätt att samarbeta med andra. Då vi är ett tillväxtorienterat företag är driv och engagemang naturliga delar för att du ska trivas hos oss. Utöver detta så är det ett lagspel, tillsammans får vi det att hända och gör vardagen rolig och inspirerande!

Vi söker dig som har en utbildning inom HR, beteendevetenskap eller motsvarande utbildning. Vi ser helst att du har arbetat något år med HR och fått en bred förståelse och insikt kring de väsentliga delarna inom området. Du hanterar Office-programmen bra och har god svenska och engelska i tal och skrift.

Om Blåkläder
Blåkläder är ett företag som med vår lokala känsla har kommit en bra bit på vägen med att ta över den stora arbetsklädesvärlden. I vår företagskultur hjälps alla åt för att nå framgång och det är engagemanget och viljan att leverera det lilla extra för våra kunder som är avgörande. Vi är ett internationellt sammansvetsat gäng på 400 medarbetare i 17 olika länder som sätter företagskultur, hållbarhet och kvalitet i allt vi gör högst upp på agendan.

De senaste tio åren har vi tredubblat vår omsättning, och det finns ingen broms i sikte. I Svenljunga strax utanför Borås sker allt utvecklingsarbete, från produktutveckling, logistik och lager till marknadsföring. Stora delar av vårt totala sortiment produceras idag i våra fabriker i Asien, vilket vi är stolta över då vi har en stor inblick och påverkan i hela vår värdekedja.

Vi är ett framåttänkande, entreprenörsdrivet och familjeägt företag som har bestämt oss för att vara ett självklart val när arbetskläder kommer på tal! Hos oss har du möjligheten att gå hur långt som helst och utvecklas tillsammans om du har viljan, skickligheten och uthålligheten.

Övrigt
Anställning: Tjänsten är på heltid, där start sker enligt överenskommelse. Det är en tillsvidareanställning som intialt påbörjas med en visstidsanställning (provanställning) på 6 månader.
Lön: Månadslön
Ansökan: Skicka in din ansökan senast 14:e februari, vi kommer att arbeta med ett löpande urval. Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Isabell Reinikainen, HR Manager, via mail: isabell.reinikainen@blaklader.com skriv ”ANSÖKAN HR” i rubriken.

Välkommen till oss på Blåkläder, här blir du en del av något fantastiskt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Blåkläder
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 14 februari 2022

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024