HR Generalist sökes till internationellt företag inom fordonsindustrin

HR Generalist sökes till internationellt företag inom fordonsindustrin

Arbetsbeskrivning

Har du flera års erfarenhet av HR arbete och vill arbeta inom ett snabbväxande, nytänkande företag inom fordonsbranschen? Då kan det vara dig vi söker!
Om företaget
Vår kund är en global fordonsteknisk ledare inom sittplatser och e- system som strävar efter att göra varje bil bättre genom att leverera intelligenta fordonsupplevelser för deras kunder runt om i världen. Kundens mångsidiga team som finns i 38 olika länder drivs av ett engagemang för innovation, operativ excellens och hållbarhet. De strävar ständigt efter att följa företagets värderingar som är att vara inkluderande, vara uppfinningsrika och uppnå resultat på ett korrekt sätt.

Dina arbetsuppgifter
I din yrkesroll kommer du att driva de dagliga funktionerna på HR-avdelningen och stödja personalen. Detta innefattar en variation på arbetsuppgifter och ingen dag är den andra lik. Du kommer att ha ett nära samarbete med HR chefen och rapporteringen sker direkt till denna. Det kommer även förekomma resor till Mullsjö med viss regelbundet vilket förutsätter att du har tillgång till egen bil.
Arbetsuppgifter som kommer att förekomma är bland annat:

- Arbeta med utbildningsplaner såsom att planera, hitta och beställa utbildningar
- Assistera vid rekrytering i samarbete med avdelningschefer för att skapa förståelse för de färdigheter och kompetenser som krävs för lediga roller.
- Genomföra bakgrundskontroller och verifieringar av anställdas behörighet
- Hantera anställningsrelaterade förfrågningar från sökande, anställda och arbetsledare.
- Informera och förhandla med lokala fackförbund
- Ha hand om personallöner
- Närvara och delta i anställdas disciplinära möten, uppsägningar och utredningar

Din profil
Vi söker dig som brinner för HR och som vill vara med och utvecklas tillsammans med företaget. Som person är du kommunikativ och tycker om att jobba nära personalen. Du har förmågan att kunna prioritera arbetsuppgifter och hålla uppsatta tidsplaner.

Skallkrav
- Kandidatexamen från HR relaterad utbildning eller motsvarande
- Minst 2-3 års erfarenhet av HR arbete
- Körkort med tillgång till egen bil
- Talar och skriver på obehindrad svenska och engelska
- Behärskar Microsoft Office

Meriterande
- Erfarenhet av’’Transfer of business’’ (TUPE-transfer)

Personliga egenskaper
- Strukturerad
- Uppmärksam på detaljer
- God problemlösningsförmåga

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor:
Start: Omgående
Område: Göteborg

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2021
  • Ansök senast: 1 januari 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


13 september 2024

HR-strateg inom arbetsrätt

HR-strateg inom arbetsrätt

13 september 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

13 september 2024