OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Blir du ofta beskriven som strukturerad, handlingskraftig och flexibel? Är du en riktig fena på administration och lockas av en ny utmaning i din HR-karriär? För Kommunals a-kassas räkning söker vi nu en HR-generalist med fokus på administration för ett långsiktigt uppdrag. Trivs du som bäst i en bred roll av administrativ karaktär, där du får tillhöra ett litet och sammansvetsat HR-team? Då kan detta vara helt rätt för dig!
Om Kommunals a-kassa
Kommunals a-kassa har i uppdrag att handlägga ärenden om medlemskap och arbetslöshetsersättning för medlemmar. I dagsläget är över 600 000 personer medlemmar i Kommunals a-kassa och det är primärt anställda, eller tidigare anställda, i Sveriges kommuner, regioner, församlingar och inom naturbruksområdet. Kommunals a-kassa har åtta kontor varav ett är huvudkontoret. För mer information om Kommunals a-kassa besök gärna www.kommunalsakassa.se
Arbetsbeskrivning
I rollen som HR-generalist kommer du arbeta tätt tillsammans med ytterligare en HR-generalist och med chefen för Verksamhetsutveckling & HR. Tillsammans ansvarar och stöttar ni hela organisationen, som sitter utspridd i landet, i en bredd av frågeställningar inom HR-området. Ditt huvudsakliga fokus kommer vara HR-administration och du ansvarar exempelvis för:
• Rapportering av underlag till lön (anställningsavtal, personalförändringar och läkarintyg)
• Hantering av HR-mail och frågor från både chefer och medarbetare
• Uppdatering av personalakter i personalsystem
• Uppdatering av HR-information på intranät i nära samarbete med kommunikation
Är du den vi söker?
Personen vi söker till denna roll har sannolikt något eller några års erfarenhet av HR-administration alternativt flerårig erfarenhet från området och med ett stort intresse för de administrativa delarna av HR. I grunden tror vi att du har en eftergymnasial utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande. Har du dessutom erfarenhet från Hogia Personal, ser vi det som meriterande – men inte ett krav.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad och noggrann, med en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du blir ofta beskriven som flexibel och serviceinriktad. Vidare har du enkelt för att få saker "ur händerna" och har en förmåga att ändra fokus när det krävs – du är helt enkelt van vid att hantera ärenden ad-hoc.
Du erbjuds
Här erbjuds du en möjlighet att tillträda en bred roll med god chans till utveckling. Du kommer tillhöra ett litet team inom HR, vilket dels innebär ett tätt samarbete och utbyte med nuvarande HR-generalist , dels att du kommer få beröra alla förekommande frågor och processer inom HR. Du kommer få arbeta tillsammans med engagerade, trevliga och kompetenta kollegor och vara en del av en organisation som präglas av ett öppet klimat. Vill du delvis arbeta hemifrån finns den möjligheten.
Detta är ett konsultuppdrag via Jurek HR, med förväntad start under mars. Uppdraget förväntas pågå fram till sista augusti, med god chans till förlängning. Urval och intervjuer hanteras löpande och vi hoppas tillsätta denna roll så snart som möjligt. Om du är den vi söker, skicka då in din ansökan direkt! Vid frågor kring rollen är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig konsultchef My Andersson på my.andersson@jurek.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sökord: HR-administratör, HR-koordinator, HR Coordinator, human reosurces.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52