OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta med HR-relaterade frågor? Är du intresserad av en roll där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper och växa med dina arbetsuppgifter? Är du även en social person som är starkt driven och ser möjligheter istället för problemen? Då vill vi att du läser vidare!
Om tjänsten
Vi söker en HR-generalist till vår kund. Företaget är en världsledande leverantör av transportlösningar och tillsammans med partners och kunder driver de omställningen till ett hållbart transportsystem. Du kommer att vara en del av HR Service Center, som är en första kontaktpunkt för allmänna HR-frågor och samarbetar med många av företagets olika funktioner inom People & Culture. Tjänsten är placerad på vår kunds stora huvudkontor i Södertälje med viss möjlighet till distansarbete.
Dina arbetsuppgifter
Som HR-generalist inom HR Service Center bidrar du till att chefer och medarbetare får professionellt HR-stöd. Du blir ansiktet utåt för företagets HR-stöd och får besvara HR-frågor från medarbetare, chefer och lokal HR. Via telefon och e-post besvarar du frågor som rör HR-relaterade områden, t.ex. anställning av anställda, lönefrågor, beskrivning av processer och rutiner, tolkning av avtal, regelverk och policyer samt stöd i HR-system.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen bör du ha en mycket hög servicenivå för att kunderna ska känna att det är lätt att kontakta HR Service Center och att de alltid har nära till snabb information med hög kvalitet. Som person är du positiv och engagerad och har ett "can-do attityd". Du är en lagspelare som gillar att samarbeta. Service kommer naturligt för dig, du är lyhörd och har förmågan att snabbt fånga upp kundens behov. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och har förmågan att prioritera och växla fokus baserat på kundens behov.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Utbildning inom HR eller motsvarande arbetslivserfarenhet 2-5 år inom HR
Erfarenhet av att ha arbetat i en serviceorganisation eller i en serviceinriktad roll
Utmärkta språkkunskaper i både svenska och engelska
Meriterande:
Kompetens inom HR-områdets processer och IT-system
Mycket god förmåga att använda IS/IT administrativa system för att kunna ge rätt stöd och effektivisera i det dagliga arbetet
Erfarenhet av Service Now eller Success Factors
Tidigare erfarenhet av förändringsledning och är van vid ett högt tempo
Mycket god kommunikationsförmåga och arbetat med kommunikation tidigare
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 1 år. Start 2023-06-01.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34573 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.