HR-generalist till Aneby kommun

HR-generalist till Aneby kommun

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Aneby kommun! Vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant.
Som HR-generalist hos oss blir du ett nytt tillskott till vårt team som idag består av två HR-ansvariga. Vi är kommunens samlade kompetens inom HR och stöttar organisationen inom hela bredden av personalfrågor, vilket ger ett varierande arbete där du får utveckla din kompetens och dina färdigheter varje dag. Vi är en liten kommun med korta beslutsvägar där din röst hörs och din insats uppskattas. Du är placerad centralt och är underställd en av kommunens HR-ansvariga.

Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: https://aneby.se/sidor/kommun-och-politik/jobba-hos-oss.html

ARBETSUPPGIFTER
Vi är i en digitaliseringsfas och du kommer att vara med i omställningen. Inledningsvis kommer tjänsten att innehålla en övervägande del administrativa arbetsuppgifter och arbete med utveckling och digitalisering av olika HR-processer. I takt med införandet av de nya processerna och din utveckling inom HR-området i vår verksamhet, kommer tjänsten utvecklas mot att ha mer fokus på chefsstöd och verksamhetsfrågor.

Det administrativa arbetet innefattar bland annat hantering av anställningsavtal, begäran om offentliga uppgifter, förbereda underlag för beslut om friskvårdsbidrag, ta fram och analysera statistik samt sköta hantering av personalhandlingar. Som del i digitaliseringsprocessen kommer du arbeta med införandeprojekt av flera olika systemstöd inom HR-området.

Du kommer inledningsvis vara operativt HR-stöd åt en verksamhet där du är en expertresurs inom rehabilitering, rekrytering, avtalsfrågor och individärenden. Vi arbetar mycket med kollegialt lärande och under din introduktion kommer du att ha direkt stöd av HR-ansvarig.

Hos oss har du flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan beroende på verksamhetens behov.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en kandidatexamen inom HR och bemästrar det svenska språket väl i tal och skrift. Eftersom vi är i en digitaliseringsprocess är det viktigt att du har intresse för system och dess potential. Det är meriterande med erfarenhet inom HR-området alternativt som systemförvaltare.

Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och planerar och prioriterar din tid. Du har en positiv attityd till att representera arbetsgivaren och du handlar i enighet med fattade beslut. Vidare gillar du att samarbeta med andra och anpassar sättet att förmedla information beroende på mottagare. Du har intresse och vilja att leverera lösningar inom dina specialistområden. Eftersom tjänsten är varierad måste trivas med att växla mellan arbetsuppgifter och ser möjligheter i förändringar.

ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aneby kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2023
  • Ansök senast: 13 augusti 2023

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024