OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Aritco söker vi nu dig som vill arbeta brett med HR-frågor och vara hjärtat i HR-funktionen. Du jobbar möjligtvis idag som en HR-Administratör eller HR-Generalist och är redo för nästa steg i din HR-karriär och vill ta chansen att bli en viktig komponent och stöttepelare för Aritcos verksamhet. Aritco är ett spännande bolag som värdesätter sina medarbetare och deras utveckling och vill ha med dig på resan. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals med start inom en månad och beräknas pågå i ca 5 månader med goda möjligheter till anställning hos Aritco och bli deras nya HR Business Partner på sikt. Aritco har sitt toppmoderna aktivitesbaserade kontor i Barkaby och har som mål att bli Sveriges bästa arbetsplats. De ser gärna att du vill vara på kontoret med flexibla arbetstider.
Ditt uppdrag
I den här spännande rollen som HR-Generalist på Aritco kommer du få varierande HR-uppgifter och får arbeta brett i din roll. På sikt får du tillsammans med den nya HR-chefen prägla och utveckla HR-funktionen.
Exempel på arbetsuppgifter:
Administrera och hantera Onboarding & OffboardingStötta med löneadministration och agera kontaktperson mot outsourcad lönebyråJobba nära den nya HR-chefen och stötta andra chefer med operativa och strategiska frågorArbetsrättsliga administrativa uppgifterVara behjälplig med kollektivavtalHantera anställningsavtal och uppsägningarÖvriga HR-projekt och HR-administrativa uppgifter som medarbetarundersökningar
Din bakgrund
Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet av att arbeta som HR-generalist eller HR-administratör samt har akademisk utbildning som personalvetare eller motsvarande. Du har tidigare arbetat i en organisation med breda administrativa HR-relaterade frågor med arbetsrätt och kollektivavtal i fokus. Du är kommunikativ i svenska och engelska i tal och skrift. Som person tror vi att du är självgående och kan driva arbetet framåt, du är prestigelös i hantera operativa och strategiska frågor, den ena dagen är inte den andra lik.
Om Aritco
Aritco är en prisbelönt utvecklare och tillverkare av plattformshissar. Vi levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Allt började 1995 med en enkel idé: hissar som förbättrar tillgängligheten – överallt! Med oförändrad hängivenhet att leverera de högsta tänkbara kvalitetsstandarderna, med lång erfarenhet inom området, unika tekniska kunskaper och stark fokus på design blev Aritco ledande inom plattformshissar i Europa. I dag finns Aritco i fler än 35 000 byggnader och privata hem runt om i världen.
2016 gjorde Aritco framtidssäkring och modern livsstil möjlig för alla, med sina bekväma och eleganta villahissar som lanserades. Genom åren har vi haft ett nära samarbete med arkitekter, byggföretag, tillgänglighetskonsulter, fastighetsägare och slutanvändare. På så sätt har vi kunnat inhämta värdefulla kunskaper som vi använder oss av vid utveckling av våra hissar. Resultatet: Hissar som tar dig dit du vill komma. Aritco är certifierade som ett GPTW (Great Place to Work) 2019 och 2020.
Inom 1 år vill vi vara en av Sveriges Bästa Arbetsplatser och som ett steg på vägen har vi flyttat in i toppmoderna aktivitetsbaserade lokaler i Veddesta/Barkarby. Här finns förutom ändamålsenliga platser för alla typer av möten och arbete även ett helt nytt gym och en rad andra roliga aktiviteter. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, förmåner via Benify och ser flexibla arbetstider som en självklarhet för work-life-balance.
När du blir en av oss
Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag.
Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara konsult- och rekryteringslösningar. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Våra värdeord – nyfiken, modig och proffsig – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.
Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Anton Hovstadius (anton.hovstadius@wise.se), Martina Kolga (martina.kolga@wise.se) och Abdullah Uzunel (abdullah.uzunel@wise.se).
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi ser fram emot att höra från dig!