OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett dynamiskt team på Nordens största mediehus? Bonnier News söker nu en HR-generalist som vill ta sig an en varierande roll med möjlighet att göra verklig skillnad!
Om ossPå Bonnier News HR-avdelning arbetar idag cirka 30 dedikerade medarbetare, som inkluderar HR-partners, HR-generalister, Talent Acquisition-partners, HRBPs, Lead HRBPs och vår Chief People Officer. Vårt mål är att HR ska vara en integrerad del av affärsdriften genom att hantera frågor som rör ledarskap, medarbetare och organisation. För att kunna ge bästa möjliga stöd till verksamheten arbetar vi i mindre, specialiserade team inom olika affärsområden. Du kommer att rapportera till vår Lead HR Business Partner.Om rollenI den här operativa rollen kommer du att arbeta verksamhetsnära och agera konsultativt stöd till chefer och medarbetare i samtliga HR-relaterade frågor. Du stöttar även i administrativa uppgifter. Du förväntas vara självgående inom arbetsrätt och arbetsmiljö, och hantera förhandlingar, rehabiliteringsärenden och andra HR-frågor. En viktig del av rollen är att delta i årliga processer som lönekartläggning och lönerevision. Rollen inkluderar inte ledningsgruppsarbete, men du kan vid behov stötta i lokala ledningsgrupper.
Dina främsta arbetsuppgifter inkluderar:
- Förhandlingar med fackliga organisationer. - Skapa utbildningsmaterial och hålla utbildningar. - Informera, presentera och ge stöd i tillämpning av förändringar i avtal, regelverk, processer och rutiner. - Delaktighet i årliga processer som lönerevision och lönekartläggning. - Driva projekt inom teamet och i verksamheten. - Genomföra chefsintroduktion och hålla exitsamtal. - Stödja ledare i personalrelaterade frågor och rehabilitering.
Vem är du?Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen. För att lyckas här behöver du ha en stark drivkraft, initiativförmåga och engagemang, samt en god affärsmässig förståelse. Du är kommunikativt skicklig och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer med chefer och medarbetare på alla nivåer. Du är självgående och proaktiv, har förmåga att lösa problem och ta itu med komplexa frågor. Det är avgörande att du snabbt kan sätta dig in i verksamhetens behov och anpassa lösningar därefter. Du bör kunna se helheten och agera både strategiskt och operativt. Ett coachande förhållningssätt samt en metodisk och strukturerad arbetsstil är också viktigt.
Kvalifikationer:
- Du har universitets- eller högskoleutbildning inom personalvetenskap eller beteendevetenskap samt 2-3 års erfarenhet från samtliga delar av HR-arbetet. - Självgående inom arbetsrätt och arbetsmiljö. - Erfarenhet av att driva fackliga förhandlingar och rehabiliteringsärenden. - Erfarenhet av årliga processer som lönekartläggning och lönerevision. - Flytande svenska och engelska i tal och skrift. - Erfarenhet av att genomföra chefsintroduktion och hålla exitsamtal. - Erfarenhet av att informera, presentera och ge stöd i tillämpning av förändringar i avtal, regelverk, processer och rutiner. - Det är även en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i HR-systemet Workday samt om du har erfarenhet av att arbeta med HR i en nordisk organisation. - Certifiering i testverktyg inom grupputveckling är meriterande.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning.
Du rapporterar till Lead HRBP och tillsammans sitter vi i ”Tidningshuset” på Gjörwellsgatan 30, Kungsholmen i Stockholm.
Hos oss tror vi att det bästa upplägget är en mix av att ses på kontoret och de positiva effekter det ger, och även ha möjligheten att jobba hemma ibland för att få ihop livspusslet och bibehålla fokus. Vi är en arbetsplats med den trygghet som väl utformade kollektivavtal innebär. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, extra ersättning vid föräldralön, pensionslösning inom ITP1 men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor!
Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!. Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här!
Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans.
Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat.
Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige.
Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre – som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!