HR Generalist till Cupole Consulting

Arbetsbeskrivning

Om kunden / About the Client

Cupole Consulting Group grundades 2010 baserat på en dröm och en tydlig ambition om att sätta en ny standard på den nordiska managementkonsultmarknaden. Vi har sedan starten investerat i att vara våra klienters och anställdas förstahandsval, genom att visa dem hjärta, passion och omtanke kring dem och det vi arbetar med. Sedan starten har vi arbetet med några av nordens mest inflytelserika bolag, rekryterat utomordentliga medarbetare, löst komplexa problem samtidigt som vi har haft kul på vägen!

Vi är en nordisk utmanare på en konkurrensutsatt marknad och vi är övertygade om att vår viktigaste resurs för att fortsätta växa, är att vi hittar fler fantastiska medarbetare till vårt bolag.


Arbetsbeskrivning / Work Description

Nu söker vi för vår kund Cupole Consulting en prestigelös och noggrann person till en operativ och administrativ roll som HR Generalist.

I rollen kommer du att arbeta nära Head of People (HR-ansvarig) och Ekonomichef där du kommer att ha ansvar för en stor del av det operativa och administrativa HR-arbetet som innefattar bland annat compensation & benefits, rekrytering och lättare ekonomiuppgifter. Du rapporterar till Head of People.

Arbetsuppgifter som förekommer i tjänsten:
- Administration av pensioner och försäkringar
- Onboarding av nyanställda
- Hantering av sjuklön, ersättning och semesterlistor
- Policys, medarbetarguide och avtal
- Stöd till chefer och anställda avseende compensation & benefits
- Rekryteringsadministration och intervjuer
- Kontroll av kvittoredovisning
- Stötta Head of People (HR) och Ekonomichef

Din profil / Your profile

Vi ser att du som söker har relevant akademisk utbildning inom HR eller motsvarande. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet ifrån en liknande roll och har god kunskap inom arbetsrätt, policys och compensation & benefits. Du har vidare goda kunskaper i MS Office. Då koncernspråket är Engelska, så är det viktigt att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift.

Som person brinner du för service och samarbete. Du ska trivas i en administrativ och operativ roll i en föränderlig och expansiv miljö. Som person är du prestigelös samtidigt som du är noggrann, analytisk och organiserad i ditt arbete. Du är en person som arbetar självständigt och tar själv tag i arbetsuppgifter som behöver utföras.

Övrigt / Other

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Inhouse på 6 månader med stor möjlighet till förlängning eller anställning hos kund. Planerad start i september 2016. Cupole Consulting sitter i mycket fina lokaler på Birger Jarlsgatan i Stockholm.

Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor kontakta Elin Siggelin, elin.siggelin@inhouse.se.

Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” \”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett <b>Tekniskt Problem</b> med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller <a href="mailto:info@inhouse.se">info@inhouse.se</a>

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 7 juli 2016

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024