OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kundföretaget
Dialect levererar IT- och telefonilösningar till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil och fast telefoni, växellösningar, support och drift av företagets IT-miljö samt tjänster inom connected car.
Dialect bildades i augusti 1995 under gemensamt varumärke. Idag är vi en rikstäckande kedja som drivs av koncernen Dialect AB. Vi är 550 anställda och omsatte en miljard kronor under 2015. Huvudkontoret finns i Solna och med 45 kundcenter från Boden till Malmö är vi etablerade över hela landet.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du får en viktig HR-roll hos Dialect och du arbetar löpande med personalrelaterade arbetsuppgifter, driver personalärenden och fungera som stöd till företaget, avdelningschefer och de anställda. I detta ingår arbete med processer för medarbetarundersökningar och lönerevisioner. Du arbetar aktivt med talent management och är delaktig i Dialects kompetensförsörjning. Du kommer att arbeta både operativt i verksamheten och strategiskt med HR-frågor.
Vi söker dig som vill vara delaktig i att utveckla en HR-avdelning som stärker Dialects företagskultur, ledarskap och medarbetarskap långsiktigt. Du kommer att ha din anställning hos Onepartnergroup och arbeta som uthyrd konsult till Dialect. För rätt person finns stora möjligheter att uppdraget övergår till anställning hos Dialect.
Din profil
Du skall ha några års erfarenhet av att arbeta med ett brett omfång av HR-frågor och vana av att arbeta självständigt med personaladministrativa arbetsuppgifter. För att klara jobbet på ett bra sätt bör du ha yrkeserfarenhet inom arbetsrätt, kompetensförsörjning, löneprocesser och strategiskt personalarbete. Du bör kunna vägleda arbetsledare i arbetsrättsliga frågor och känna till regler kring rehabilitering.
Som person har du ett naturligt driv och vana av att planera personalarbete. Högskole- eller universitetsutbildning inom HR/personal eller motsvarande är lämpligt. För att lyckas i rollen bör du vara administrativt skicklig, ha förmågan att agera i parallella processer och ha ett coachande förhållningssätt. Du måste ha god hand med människor och veta hur du ska agera etiskt korrekt.
Omfattning:
Heltid. Visstidsanställning hos Onepartnergroup med ambitionen att övergår till tillsvidareanställning hos Dialect. Tillträde omgående enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag: 2016-10-30. Sök tjänsten omgående via vår hemsida www.onepartnergroup.se
Om vårt företag
OnePartnerGroup, Sveriges ”lokalaste” rekrytering och bemanningsföretag, är en svenskägd koncern med huvudkontor i Jönköping. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 900 konsulter hittills verksamma på ett 20-tal orter, från Norrköping i norr till Malmö i söder. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag via Almega. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Carl Mårtensson
0733-649972
Carl Mårtensson
Carina Nyberg
0733-649971
Carina Nyberg
Maria Skärström
Carina Nyberg
Maria Skärström
Emelie Lundkrantz
Emelie Lundkrantz
0709-435798
Emelie Lundkrantz
0709 – 43 57 98