OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Sveriges vackraste arbetsplats söker vi nu en HR-Generalist. Med starka varumärken så som historiska Cirkus Arena, anrika Hasselbacken och Pop House Hotel som just nu genomgår en omfattande renovering inkluderar vi allt från hotell, restauranger, konserter samt event och konferenser.
Rollen
Vi erbjuden en bred och varierande roll som både är administrativ och operationell. Du kommer att få driva, koordinera och administrera HR-arbetet inom koncernen och rollen är en viktig del i att långsiktigt leverera högkvalitativ HR-support till chefer och medarbetare.
Du kommer att får verka inom flera olika HR-relaterade verksamhetsområden. Du kommer bland annat att driva och utveckla HR-processer, ge dagligt stöd till chefer med allt från arbetsrätt, arbetsmiljö och rekrytering.
I rollen ingår även att driva olika projekt inom tid- och HR-system.
Koncernen är en ung organisation. Därför befinner sig HR-avdelningen fortfarande i en uppbyggnadsprocess där du kommer få vara med att forma många delar från grunden.
Din profil
Du har en bred HR-bakgrund och du kan lite om mycket. Vi tror att du i karriären ser dig själv som HR Business Partner inom något år.
För att lyckas i rollen har du:
- Ca 3-5 års bred erfarenhet från HR-arbete
- Erfarenhet av att driva och utveckla olika HR-processer och rutiner
- Erfarenhet av rekrytering
- Grundkunskap inom arbetsrätten
- Grundkunskap inom arbetsmiljö
Meriterande om du har:
- Arbetat inom besöksnäringen
- Har stor förståelse och kunskap av olika tid- och HR-system
- Tidigare arbetat med HRF:s kollektivavtal
Som person är du prestigelös och serviceminded. Du tar initiativ, är självgående och vågar fatta snabba och tuffa beslut. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team.
Om oss som arbetsgivare
Hos oss handlar framgång om människor, kreativitet, passion och hur vi tillsammans får saker att hända. Med ömsesidig respekt bygger vi på varandras styrkor och potential. Skapar stämning och energi, får idéer att födas och talang att växa.
Det vi gör är mer än bara ett jobb. Vi drivs av nyfikenhet, älskar förändring och ser alltid nya möjligheter runt hörnet. Utveckling är vår livsluft, nödvändig för att vi ständigt ska kunna erbjuda våra gäster nya upplevelser i världsklass.
För att nå våra mål förenar vi unika personligheter - var vi än befinner oss i organisationen - med vår gemensamma styrka och förnyar den bransch vi verkar i.
Vi är en arbetsplats för alla. Hos oss bemöter och behandlar vi varandra, våra gäster och andra vi träffar på ett sätt som man själv skulle vilja bli bemött. Vi vågar utmana fördomar och normer genom att se bortom funktionshinder, sexuell läggning, etnicitet, religion, kön, ålder osv. Redan vid din onboarding hos oss kommer du att få genomföra våra obligatoriska e-learningskurser så som Jämställhets- och Likabehandling, Arbetsmiljö och Hälsa, Drogfri arbetsplats m.fl. Dessa kurser är mycket uppskattade bland våra anställda.
Vi främjar till välmående, hos oss är det därför självklart med konkurrenskraftigt friskvårdsbidrag som sticker ut i vår bransch. Vi strävar även alltid att förbättra den psykiska hälsan på arbetsplatsen. I ett led till det erbjuder vi alla anställda både kostnadsfria och anonyma samtal hos terapeuter för att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Ja just det! - Kollektivavtal ser vi som en självklarhet.
Övrigt
Tjänsten är en heltidsanställning som inleds med en provanställning på 6 månader och ingår i kollektivavtalet för tjänstemännen. Du rapporterar till Djurgårdens HR-chef. Skicka snarast in din ansökan då vi intervjuar löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan annonsens slutdatum.