HR-generalist till expansiva KassaCentralen

HR-generalist till expansiva KassaCentralen

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?
KassaCentralen startade i Malmö för mer än 25 år sedan och har de senaste åren uppvisat en mycket positiv tillväxtkurva. KassaCentralen har nu närmare 7000 nöjda kunder och över 70 medarbetare.

Vill du ta nästa steg i karriären och axla rollen som HR-generalist i ett lönsamt, välskött och modernt bolag?


Om företaget
Företaget har arbetat hårt med att kontinuerligt utveckla innovativa produkter. Detta har resulterat i utmärkelser som både Di Gasell och Veckans Affärers Superföretag 4 år på raken.
Huvudkontoret ligger fortfarande i Malmö men nu finns KassaCentralen även i Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Kalmar, Gävle och Sundsvall. KassaCentralen har samarbetspartners på flera orter i Sverige och kan på detta sätt erbjuda utmärkt support över hela landet.
Målsättningen är att hela tiden hjälpa kunden att effektivisera, förenkla och snabba upp försäljningsprocessen samt underlätta hantering av redovisning, rapportering och statistik med revolutionerande egenutvecklade produkter TruePOS, TruePAY, TrueAPP och TruePAD.

Dina arbetsuppgifter
Som HR-generalist hos Kassacentralen arbetar du i en självgående och administrativ roll. Du kommer att ta ett ägandeskap för samtliga HR-frågor och personaladministration, samtidigt som du har en viktig roll i utvecklandet av administrativa processer och rutiner. Du kommer att rapportera till VD.

Bland annat kommer du att:
Ansvara för att sköta och vidareutveckla Personalhandboken och dess innehåll.
Arbeta fram och formalisera policys till koncernen.
Sköta företagets Arbetsmiljöarbete, utveckla processer.
Koordinera medarbetarsamtal och uppföljning.
Vara support vid rekryteringar men även kring andra HR-relaterade frågeställningar som kan dyka upp i olika delar av företaget.
Lönesamtal (tillsammans med VD)
Uppföljning av långvarig frånvaro.
Friskvård.
Planera kick off och personalfester.



Din profil
Vi söker dig som:
Har en högskoleutbildning inom HR alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
Har erfarenhet av administrativt arbete inom HR
Mycket goda kunskaper i Officepaketet samt förmåga att sätta dig in i system
Goda kunskaper i svenska & engelska i tal & skrift

Det är meriterande om du:
Har erfarenhet av löne- och pensionsfrågor.

I denna rekrytering samarbetar KassaCentralen med Söder & Co. Det innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Söder & Co men att du kommer bli erbjuden en anställning direkt av KassaCentralen.
Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker genom att klicka på "Sök jobbet", fyll i dina kontaktuppgifter samt bifoga personligt brev och CV.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Antonio Godino, antonio.godino@soderco.se



Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder, konsulter och kandidater. Vår målsättning är att hitta den optimala matchningen och därmed få organisationer och människor att utvecklas.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söder & Co Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Liknande jobb


Junior HR business partner

17 september 2024

17 september 2024