OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I tjänsten som HR-generalist kommer dina främsta arbetsuppgifter innebära ett kvalitativt stöd till chefer inom kommunens olika verksamheter. Du kommer att agera ett bollplank i frågor som rör hela HR-området, med andra ord kommer ingen dag att vara den andra lik. Att samverka och förhandla med fackförbund, stötta i administrativa processer samt utveckla kommunen inom HR är några exempel på de arbetsuppgifter du kommer att ta dig an. Tillsammans med dina kollegor på HR-avdelningen kommer du även att ansvara för att ta fram rutiner, riktlinjer och policydokument inom området. För att vara en kommun i framkant jobbar vi aktivt med vårt arbetsgivarvarumärke, ett arbete som även du kommer att vara delaktig i. Detta är en tjänst med stora påverkansmöjligheter - vill du vara med på vår utvecklingsresa?
Tjänsten är en projektanställning via Acting HR på sex månader med start omgående. Möjlighet till en tillsvidareanställning efter avslutad projektanställning finns.
Vi är öppna för distansarbete, men du ska kunna ta dig till de olika orterna i kommunen och körkort är därav ett krav. På Härjedalens kommun uppskattar vi möjligheterna som de digitala mötena har inneburit, men ibland är det faktiskt mycket trevligare att kunna ta en kaffe tillsammans.
Om dig
Vi tror att du som söker tjänsten är nyfiken och gärna sätter dig in i de olika verksamheternas situationer och behov. Som person är du kommunikativ och anpassar din kommunikation utefter mottagare för att skapa förtroenden i dina möten. Vi tror även att du är en strukturerad person som värdesätter ordning och reda i ditt arbete för att säkerställa att inget faller mellan stolarna.
För att lyckas och trivas i tjänsten som HR-generalist har du en personalvetarutbildning eller motsvarande inom HR. Har du tidigare arbetat med strategiskt HR och arbetsrätt ser vi det som meriterande för tjänsten.
Om oss
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och förbättra verksamheten och servicen.
Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Anna Beckius på telefon 073 529 33 23.
Du är varmt välkommen in med din ansökan, vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte!
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Selin
054 21 15 00
Fredrik Månsson
070-605 55 22
Tommy Bang
0703-958107
Bengt Libäck
070 594 72 77
Louise Svanqvist
0706-17 76 64
Lennart Thorstensson
054-21 38 34
Platschef Bengt Libäck
054-219110
070-5947277
Göran Lejerwik
0706-17 44 49
Tommy Bang
0703-95 81 07