HR Generalist till huvudkontoret

Arbetsbeskrivning

Svensk Markservice AB, ägs av Inter IKEA Investment AB och är ett av Sveriges största företag inom markskötsel och markanläggning, med en omsättning på ca 600 mkr. Svensk Markservice AB anlägger, sköter och underhåller den yttre miljön åt ägare och förvaltare av park och fastighetsmark. Verksamheten har fast etablering på ett trettiotal orter över hela landet.

Till företagets enhet för Affärsstöd, vilken bl a innehåller HR funktionen, söker vi nu en driven och ambitiös HR Generalist. Enheten består av sex personer och utgår från huvudkontoret med moderna och trevliga lokaler i Solna. Befattningen rapporterar direkt till personalchefen.
Företaget har drygt 470 årsanställda medarbetare, tjänstemän och kollektivanställda.

I rollen som HR Generalist arbetar du nära och i samverkan med företagets chefer, ledning och övrig personal i alla förekommande HR frågor. Stöd till organisationen inom områdena rekrytering, kompetensutveckling, rehabilitering, lönesättning samt även förhandlingar med fackliga parter är några av områdena som befattningen skall arbeta med. Andra är utveckling av vårt systematiska arbetsmiljöarbete som är certifierat enligt OHSAS 18 001. Rollen tar även ansvar som kontaktperson mot vår externa löneadministrationspartner. Meriterande är därför kunskap om löneadministrationsprocessen.
På sikt innehåller rollen en del resor inom Sverige för att stödja våra platskontor lokalt.

Din personlighet präglas av en förmåga att samverka och se helheter. Du har lätt för att samarbeta med andra och vet att en sund blandning av prestigelöshet, kommunikation och en hög känsla för service till såväl interna som externa partners ger en bra slutprodukt och en nöjd kund. En känsla för betydelsen av och sinne för administration krävs då detta är ett viktigt stöd i vår verksamhet.

Du tar med lätthet självständigt ansvar för såväl små som stora projekt och driver och följer upp dem fram till avslut/avlämning. Du har ett strukturerat arbetssätt och du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och text, främst på svenska men även på engelska.
I verksamheten har vi hjälp av en hel del IT baserade stödsystem. God vana från arbete i olika HR-system är därför meriterande. Stor IT vana inkl Office-paketet är ett krav.  

Vi vill att du har examen från universitetets/högskolornas personalvetarprogram och mellan 3-5 års dokumenterad erfarenhet från arbete i roller med motsvarande uppgifter på en HR avdelning. Gärna i företag med såväl tjänstemän som kollektivanställda.

Svensk Markservice AB är ett välrenomerat företag i stark utveckling med en mycket spännande framtid. För rätt person finns goda möjligheter till utveckling inom rollen och företaget. Vi drivs av ett flexibelt och ansvartagande synsätt och av ett modernt ledarskap på alla nivåer. På "HR-sidan" skall vi vara föregångare och svara upp mot verksamhetens krav på ett effektivt och professionellt vis för en hög affärsnytta och en hög leveranskvalité till våra kunder.

Låter detta intressant kan vi erbjuda dig en stimulerande utmaning tillsammans med ett mycket professionellt team i ett branschledande och framgångsrikt företag som bara ser möjligheter. 

 

***  Obsservera att vi har valt publiceringskanaler för denna rekrytering så införsäljning av ytterligare dito undanbedes***

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl Johan Lindh
08-6233313
Daniel Linderståhl
040-438301
Anna Forsén
060-515761
Anna Jennstål
018-561276
Anna Forsén, Platschef
060-515761
Patrik Axelsson
035-144645
Annica Josefsson
031-336 13 92
Mikael Andersson
+46 35-144647
Martin Andréasson
+46 35-144648
Martin Svensson
+46 40-438328

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Markservice AB Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse och avtal
  • Heltid, tillsvidare
  • Publicerat: 19 juli 2013

Besöksadress

Ålidsbacken 23
None

Postadress

Smidesvägen 10
Solna, 17141

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024