OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren inom HR-området och tidigare har jobbat inom offentlig verksamhet? Se hit! Just nu söker vi på Expertis en HR-generalist till ett konsultuppdrag, att arbeta både operativt och strategiskt. Välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
I rollen som HR-Generalist/ HR Business Partner kommer du att arbeta både operativt och strategiskt. Din funktion som rådgivare och samarbetspartner för chefer innebär att du ger stöd i deras dagliga arbete inom hela HRM-området men även bidra till ett mer långsiktigt arbete genom att utmana med nytänkande idéer och driva utvecklingsarbete. Du kommer alltså att agera både proaktivt och behovsstyrt. Arbetet innefattar även arbetsrätt där du tolkar gällande lagar, avtal och regler inom området och att svarar på medarbetares frågor. Till detta ingår även viss HR-administration. Som HR-Generalist/ HR Business Partner har du ett starkt arbetsgivarperspektiv och kan balansera mellan flexibilitet och mycket god sakkunskap.
Vi söker dig som har:
* En Universitets-/högskoleexamen inom PA-området.
* Flerårig erfarenhet av arbete som verksamhetsnära HR partner (med fokus på strategiskt och operativt chefsstöd inom hela HRM-området) inom offentlig sektor.
* Formell kunskap inom arbetsrätt och erfarenhet inom statlig arbetsrätt (bland annat kunskap om statliga villkorsavtal och förmåga att dels applicera arbetsrätten i det dagliga arbetet och framförallt ge stöd inom ram för myndighetens verksamhetsförändring).
* Erfarenhet av och kunskap om organisations-, ledarskaps- och teamutveckling samt förändringsledning.
* Erfarenhet av att självständigt driva anpassat utvecklingsarbete inom HR.
* Vana av att arbeta i löne- och rekryteringssystem samt Officepaketet.
* God förmåga att uttrycka dig i engelska i såväl tal som skrift-
Vi ser att du är professionell och effektiv i ditt arbete, både vad gäller samverkan med andra och har en god struktur i ditt arbete. Du är duktig på kommunikation, där du främjar ett gott diskussionsklimat och agerar konsultativt och rådgivande. Då ditt arbete kommer innebära relationsbyggande och du kommer stöta på många olika människor och situationer kräver det att du har en god samarbetsförmåga och är flexibel. Vidare ser vi gärna att du är resultatorienterad och självständig.
Vad kan experis erbjuda dig?
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan:
Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att Viktoria.vershovsky@se.experis.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20