HR-generalist till New Yorkers nordiska huvudkontor

HR-generalist till New Yorkers nordiska huvudkontor

Arbetsbeskrivning

Med över 1100 butiker i 46 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 16.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team!

På centralt belägen adress i Malmö ligger New Yorkers nordiska huvudkontor. Här sitter 20 st på HR, Lön, Ekonomi, Administration och Fastighetsskötsel för New Yorkers ca 60 butiker i Norden. HR och Lön har ett nära samarbete och idag är vi 7 personer som ansvarar för dessa uppgifter och supportar våra chefer i Sverige, Norge, Danmark och Island. Då en av våra HR-kollegor kommer gå på föräldraledighet söker vi nu en ny arbetskamrat.

Vem är du?
Vi tänker oss att du har en examen inom HR eller har erfarenhet av att arbeta brett med HR i en roll som HR-assistent eller motsvarande. Eftersom vi arbetar mot flera nordiska länder är det en fördel om du har erfarenhet av HR från något annat nordiskt land. Har du dessutom jobbat med kollektivavtal för både arbetare och tjänstemän, kanske till och med inom detaljhandelsbranschen, blir vi extra glada!

Du bör trivas i en bred roll där en stor del av tjänsten är administration. Du agerar även som stöd till chefer i olika HR-relaterade frågor. Då vi är del av en stor tysk koncern är det viktigt att du kan balansera mellan att driva arbetsgivarens intressen och samtidigt säkra att vi lever upp till nordisk lagstiftning och praxis. Anställningskontrakt, enkla fackliga förhandlingar och HR-system bör vara områden du trivs med. Då vi har flera förändringsprojekt på gång är det också viktigt att du lätt kan anpassa dig till nya arbetssätt och bidrar till att utveckla arbetet. Du bollar gärna frågor med kollegor och ser lösningar framför problem.

Vissa perioder är stressigare än andra så du bör kunna planera ditt arbete självständigt och strukturerat. Du har ingenting emot att arbeta ”högt och lågt” och förstår vikten av noggrannhet när det kommer till administrativa uppgifter. Vi tror också att du gillar att jobba på ett mindre kontor med familjär stämning och värdesätter att du själv kan anpassa dina arbetstider.

Huvudsakliga arbetsuppgifter  


• HR-support och stöd till chefer i försäljningsorganisationen samt även till kontoret, resande tjänstemän och vårt tyska huvudkontor
• Nära samarbete med vår leverantör av schema/tidrapporteringssystem för att utveckla funktioner och stötta chefer i användandet
• Bearbeta personalstatistik och rapporter för internt och externt bruk
• Rekryteringsadministration
• Arbete med policys, rutiner, mallar, handböcker och andra personalrelaterade stöddokument
• Själv initiera och även vara delaktig i olika projekt med kollegor på HR & Lön
• All övrig HR-administration i ett nära samarbete med kollegor på HR & Lön

 

Tjänsten ger dig möjlighet att arbeta brett med olika HR-frågor rörande flera nordiska länder.

 

Din profil

 


• Du har gärna erfarenhet av brett HR-arbete med kollektivavtal för arbetare.
• Avslutad universitets-/högskoleutbildning inom HR, arbetsrätt eller motsvarande
• Trygg i arbetsrätten och att självständigt söka information, tolka lag och avtal.
• Gärna erfarenhet av arbetsrätten i något annat nordiskt land
• Trivs i en operativ roll men har ett brett och långsiktigt perspektiv
• Självgående, flexibel och arbetar strukturerat även under perioder av stress
• Noggrann och detaljfokuserad i administrativa uppgifter och sammanställning av rapporter
• Teamorienterad och uppskattar samarbete och en positiv stämning på arbetsplatsen
• Initiativtagande och kan lätt anpassa dig till en internationell och föränderlig miljö
• Erfarenhet av arbete i en större, gärna internationell, organisation och att kommunicera på alla nivåer
• Goda kunskaper i svenska och engelska, gärna kunskaper i tyska och/eller övriga nordiska språk

 

Fortfarande intresserad?  Du kommer bli del av ett glatt team som värderar fika, respekt och ser positivt på utveckling. Högt i tak och en rak och tydlig dialog är självklarheter på arbetsplatsen. Anställningen omfattas av kollektivavtal mellan Svensk Handel och Unionen. Tveka inte att ta kontakt om det är något du funderar på. Ytterligare information hittar du på: http://www.newyorker.eu.

Arbetstid/Varaktighet: Vikariat 100% ca 12 månader, eventuellt förlängning. Tillträde snarast efter avtal.

Upplysningar lämnas av: Petra Hultgren, PHultgren@newyorker.de 073-8199589.

Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats, se länk. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt eftersom vi kallar till intervju löpande, men allra senast 2022-04-15. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med ansökan och CV!
New Yorker Sverige KB

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NewYorker
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 15 april 2022

Besöksadress

New Yorker Sverige KB Box 143 201 21 Malmö
None

Postadress

Box 143
Malmö, 20121

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024