OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med över 1100 butiker i 46 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 16.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team!
På centralt belägen adress i Malmö ligger New Yorkers nordiska huvudkontor. Här sitter 20 st på HR, Lön, Ekonomi, Administration och Fastighetsskötsel för New Yorkers ca 60 butiker i Norden. HR och Lön har ett nära samarbete och idag är vi 7 personer som ansvarar för dessa uppgifter och supportar våra chefer i Sverige, Norge, Danmark och Island. Då en av våra HR-kollegor går på föräldraledighet söker vi nu en ny arbetskamrat.
Vem är du?
Vi tänker oss att du har en examen inom HR och gärna har erfarenhet av att arbeta brett med HR i en roll som HR-assistent/HR-administratör eller motsvarande. Du är nu intresserad av att sätta dig in i arbetsrätten för andra nordiska länder eller fördjupa dig ytterligare om du redan är van vid dansk, norsk eller isländsk arbetsrätt. Har du dessutom jobbat med kollektivavtal för både arbetare och tjänstemän, kanske till och med inom detaljhandelsbranschen, blir vi extra glada!
Du bör trivas i en bred roll där en stor del av tjänsten är administration. Du agerar även som stöd till chefer i olika HR-relaterade frågor. Då vi är del av en stor tysk koncern är det viktigt att du kan balansera mellan att driva arbetsgivarens intressen och samtidigt säkra att vi lever upp till nordisk lagstiftning och praxis. Anställningsavtal, HR-system och att självständigt söka information bör vara områden du trivs med. Då vi har flera förändringsprojekt på gång är det också viktigt att du lätt kan anpassa dig till nya arbetssätt och bidrar till att utveckla arbetet. Du bollar gärna frågor med kollegor och ser lösningar framför problem.
Vissa perioder är stressigare än andra så du bör kunna planera ditt arbete självständigt och strukturerat. Du har ingenting emot att arbeta ”högt och lågt” och förstår vikten av noggrannhet när det kommer till administrativa uppgifter. Vi tror också att du gillar att jobba på ett mindre kontor med familjär stämning och värdesätter att du själv kan anpassa dina arbetstider.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• HR-support och stöd till chefer i försäljningsorganisationen samt även till kontoret, resande tjänstemän och vårt tyska huvudkontor
• Hantering av anställningsavtal i system
• Bearbeta personalstatistik och rapporter för internt och externt bruk
• Underhåll av personaluppgifter i HR-system
• Rekryteringsadministration
• Arbete med policys, rutiner, mallar, handböcker och andra personalrelaterade stöddokument
• Själv initiera och även vara delaktig i olika projekt med kollegor på HR & Lön
• All övrig HR-administration i ett nära samarbete med kollegor på HR & Lön
Tjänsten ger dig möjlighet att arbeta brett med olika HR-frågor rörande i huvudsak Norge och Danmark.
Din profil
• Avslutad universitets-/högskoleutbildning inom HR, arbetsrätt eller motsvarande
• Du har gärna erfarenhet av brett HR-arbete med kollektivavtal för arbetare
• Trygg i arbetsrätten och att självständigt söka information och tolka lag och avtal
• Gärna erfarenhet av arbetsrätten i något annat nordiskt land
• Trivs i en operativ roll men har ett brett och långsiktigt perspektiv
• Självgående, flexibel och arbetar strukturerat även under perioder av stress
• Noggrann och detaljfokuserad i administrativa uppgifter och sammanställning av rapporter
• Teamorienterad och uppskattar samarbete och en positiv stämning på arbetsplatsen
• Initiativtagande och kan lätt anpassa dig till en internationell och föränderlig miljö
• Erfarenhet av arbete i en större, gärna internationell, organisation och att kommunicera på alla nivåer
• Goda kunskaper i svenska och engelska, gärna kunskaper i tyska och/eller övriga nordiska språk
Fortfarande intresserad? Du kommer bli del av ett glatt team som värderar fika, respekt och ser positivt på utveckling. Högt i tak och en rak och tydlig dialog är självklarheter på arbetsplatsen. Anställningen omfattas av kollektivavtal mellan Svensk Handel och Unionen. Tveka inte att ta kontakt om det är något du funderar på. Ytterligare information hittar du på: http://www.newyorker.eu.
Arbetstid/Varaktighet: Vikariat 100% ca 12 månader, eventuellt förlängning. Tillträde snarast efter avtal.
Upplysningar lämnas av: Louise Dahllöf, LDahlloef@newyorker.de 040-254474.
Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats, se länk. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt eftersom vi kallar till intervju löpande, men allra senast 2022-09-11. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med ansökan och CV!
New Yorker Sverige KB