HR-generalist till Saco

HR-generalist till Saco

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en tillsvidareanställning och direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Saco. Du har möjlighet att arbeta 100% eller 75–80% beroende på vad som passar din livssituation bäst. Arbetsuppgifterna kommer att justeras utifrån den sysselsättningsgrad som vi kommer överens om.

Om företaget:

Saco, Sveriges akademikers centralorganisation, driver akademikernas intressen genom opinionsbildning, egna studier och andra aktiviteter. Saco har 21 medlemsförbund med närmare 960 000 universitets- och högskoleutbildade medlemmar. Saco arbetar för goda villkor när det gäller lön, anställningsförhållanden och yrkesutövning samt för högre kvalitet på utbildning från grundskola till forskning. Saco är partipolitiskt obundet och deras kansli är placerat centralt i Gamla stan. Saco ser inte till ålder, kön eller etnisk bakgrund utan till nyfikenhet, prestigelöshet, drivkraft och omdöme.

Arbetsuppgifter:

I rollen som HR-generalist hos Saco arbetar du i en bred roll. Övergripande hanterar du personalfrågor och driver HR-arbetet framåt i samråd med ansvarig chef för verksamhetsstöd och HR. Du ansvarar för bland annat avtal, onboarding av ny personal, kompetensförsörjning och rehabilitering. Ditt fokus är även att driva frågor kopplade till arbetsmiljö och du arbetar aktivt för att säkerställa god leverans gällande HR i organisationen. Därtill ansvarar du för att fortsätta att bygga Sacos HR-struktur genom både utveckling av befintliga processer och utformning av nya sådana, liksom av rutiner och policy inom HR. Vidare stödjer du Sacos ledning med sammanställningar inom arbetsmiljöområdet och statistik inom HR. Du medverkar även vid vissa upphandlingar. Ytterligare arbetsuppgifter handlar om att ansvara för sådant som bidrar till en bra arbetsmiljö och trivseln på kansliet, bland annat ansvarar du för allt praktiskt som rör kanslimöten och liknande arrangemang. Därtill ingår det exempelvis att beställa blommor till anställda vid speciella tillfällen, boka lokaler och beställa mat och fika.

Du arbetar bland annat med att:
• Förbereda anställningsavtal och introduktion av nyanställda
• Genomföra arbetsuppgifter kopplade till arbetsmiljöfrågor
• Medverka i utveckling av Sacos processer, rutiner och policy inom HR
• Samordna utbildningsinsatser och kompetensutveckling för Sacos medarbetare
• Medverka vid upphandlingar inom området HR

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst några års erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete
• Goda kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö
• Goda kunskaper i Officepaketet samt även i övrigt dator- och systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska
• Meriterande om du är van vid samverkan och samarbete med skyddsombud

För att lyckas i tjänsten krävs att du är noggrann i ditt arbete och har förmåga att skapa och upprätthålla struktur. Du har en utmärkt förmåga att presentera ditt material, både skriftligt och muntligt, så att det blir intressant och begripligt för skilda målgrupper. Vidare skapar du lätt nätverk och samarbetar väl med andra, såväl internt på kansliet som externt. Du skapar förtroende hos dem du arbetar med, är lyhörd samt tar dig tid på att lyssna på andra. Slutligen är du självgående i ditt arbete, tar stort ansvar för dina uppgifter och hur dessa utförs samt säkerställer att de blir slutförda i tid.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Lilla Nygatan 14, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Facklig representant: Claudia Kours, claudia.kours@saco.se

Sista ansökningsdagen är 15:e mars och vi kommer löpande hålla intervjuer under ansökningstiden.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2023
  • Ansök senast: 15 mars 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


28 november 2024

HR-strateg, kompetensförsörjning

HR-strateg, kompetensförsörjning

28 november 2024

HR Business Partner Hitachi Energy

HR Business Partner Hitachi Energy

28 november 2024

HR-Strateg

27 november 2024