OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer och har sedan starten 1885 varit pionjärer för att upptäcka Sverige. Genom att guida och inspirera till små och stora äventyr vill vi att fler människor ska få möjligheten att förstå och dela vår upptäckarlust. Vi vill värna om och utveckla våra unika miljöer så att vi kan lämna över dem till nästa generation. Föreningen har cirka 240 000 medlemmar och ungefär 300 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell. Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen Hostelling International med 4 000 anläggningar i 90 länder. Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser på anläggningarna och i föreningens ungefär 65 lokalavdelningar. STF ger ut medlemstidningen Turist. Helårsanställda är cirka 270 och STF omsätter ungefär 370 miljoner kronor. Läs mer om STF och upptäck Sverige på www.svenskaturistforeningen.se/ eller www.facebook.com/svenskaturistforeningen
.
På STFs kansli finns nu en fin möjlighet till utveckling inom HR-området.
STF äger och driver ett 15-tal anläggningar från Malmö i söder till Kebnekaise och Abisko i norr. Våra anställda på dessa anläggningar och vår personal på kansliet på Södermalm får vägledning och stöttning från HR avdelningen. Du blir tillsammans med vår HR chef och HR Partner samt personalsamordnare ute i landet en viktig del av HR.
En stor del av arbetet går ut på att hantera löneunderlag, avtal och annan administration inom HR. I rollen kommer du att ha kontakt med organisationens chefer och ge stöttning i HR-frågor. Vi arbetar med outsourcad lönepartner och har avslutat systembyten inom tid och lön och nu fortsätter vi arbetet med att utveckla flöden och rutiner.
Du kommer att involveras i allt HR arbete, stort och smått. Tillkommande arbetsuppgifter kan vara att uppdatera vår HR-portal, rekryteringssystem, utbildningsadministration, ta fram underlag och vara delaktig vid lönerevision och medarbetarundersökningar.
Detta söker vi:
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av personalfrågor. Du har troligen högskoleutbildning inom HR och/eller flera års erfarenhet av kvalificerad administration. Du trivs med att arbeta självständigt och är duktig på att planera, följa och utveckla rutiner.
Erfarenhet av tid och lönefrågor för både arbetare och tjänstemän är ett krav. Det är meriterande om du har kunskap inom HRF/Unionen/Visitas kollektivavtal. Så är även erfarenhet från hotell eller restaurangbranschen eller från andra branscher där det förekommer skiftarbete.
Du är en skicklig datoranvändare och lär dig snabbt olika system. Du utför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet och trivs med att sträva mot fastställda mål. Du gillar att stötta och att samarbeta med samarbetspartners, kollegor och medarbetare.
Verksamheten i STF präglas av värdeorden nyfiken, omtänksam, äkta, professionell och engagerad.
Omtänksamma - Vi tar hand om våra medlemmar. Vi får våra gäster att känna sig välkomna. Vi gillar att ta hand om varandra och värna om natur- och kulturmiljöer.
Engagerade - Vi tror på det vi gör. Det syns i vår kommunikation och hos våra representanter. Och smittar av sig på människor runt omkring!
Nyfikna - Vi vill veta mer om vår omgivning och vi letar alltid efter nya upptäckter. Om historia och kuriosa, om utflyktsmål eller nya sätt att turista.
Professionella - vi har rätt kunskaper för våra uppdrag. vi vet hur man påverkar, hur man tar hand om medlemmar och gäster och hur man tar sig fram säkert på äventyret.
Äkta - Med en genuin kärlek för miljö, råvaror, vad vi gör och erbjuder.
Är du bra på personaladministration och känner igen dig i våra värdeord, då är du kanske den vi söker?
Ansökan görs via nedanstående länk. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har passerat. Vi ser därför fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast 15 juni, 2020. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Anna Graham på anna.graham@stfturist.se eller på telefon 0708-110565.
Kontaktpersoner på detta företaget
Redovisningschef Katarina Wiksten
08-463 21 61
Facklig kontaktperson Annika Hesselvall
08-463 21 76
Chef Systemstöd Christine Vesterholm
08-4632175
Chef Affärsstöd Lena Walterholm
08-4632162