HR-Generalist till Stiftelsen Barnens Dag/Barnens Ö

HR-Generalist till Stiftelsen Barnens Dag/Barnens Ö

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Barnens Ö - en plats där man arbetar för att skapa en trygg och positiv miljö för barnens utveckling och välbefinnande. Barnens Ö söker nu en engagerad HR-Generalist på ett långsiktigt vikariat som vill vara en del av ett tajt team och bidra till att forma framtiden för barnen och skapa en magisk kolloupplevelse. Här finns skratt, gemenskap och sommarens bästa dagar!

OM TJÄNSTEN
Stiftelsen Barnens Dag har i uppdrag att främja verksamhet året om för barn och unga, samt skapa en meningsfull och rolig fritid för dem. Kollo har genomförts på Barnens Ö i över 100 år och är idag Sveriges största kolloarrangör. Cirka 5000 barn och ungdomar besöker årligen någon av dess 30 kolloverksamheter. Under en säsong är det ca 900 medarbetare i organisationen, där de flesta arbetar under sommaren. Hos Barnens Ö skapas minnen för livet för såväl barn, ungdomar och medarbetare.

Som HR-Generalist på Barnens Ö är du en viktig del av organisationen och spelar en avgörande roll i att skapa en inkluderande och stimulerande arbetsplats för Stiftelsens värdefulla medarbetare, såväl ute på kollo som organisationens heltidsanställda på kontoret i Odenplan. Genom ditt arbete bidrar du till att skapa en miljö där medarbetarna kan trivas och i sin tur skapa en enastående upplevelse för barnen på Barnens Ö. Rollen är ett långsiktigt vikariat med goda möjligheter till tillsvidare anställning.

Du erbjuds
- En roll där du får möjlighet att utvecklas professionellt och privat inom HR-området
- Ett tajt och glädjefullt team med kollegor som gärna umgås, äter lunch och tränar tillsammans på gymmet intill kontoret
- Bli en del av en dynamisk organisation i ständig utveckling, där antalet kollo ökar varje år

Som HR-Generalist på Barnens Ö kommer du att driva organisationens HR-frågor och spela en avgörande roll i att stödja och utveckla personalstyrkan. Du kommer bland annat att:
- Implementera och uppdatera HR-policys och procedurer i enlighet med gällande lagar och regler
- Hantera och ge rådgivning om personalfrågor, inklusive anställningsavtal, kompensation, förmåner och arbetsmiljö
- Se över bemanning och kompetensförsörjning
- Hantera medarbetarrelationer och stödja chefer och anställda vid eventuella utmaningar
- Delta i strategisk planering för att främja personalens engagemang och trivsel
- Arbeta med löneadministration och stötta ekonomiavdelningen vid behov

VI SÖKER DIG SOM
- Relevant högskoleutbildning inom HR eller motsvarande
- Erfarenhet av att arbeta som HR-assistent, HR-Generalist eller liknande befattning
- En god förmåga att ge rådgivning vid personalfrågor
- Ett stort intresse för att bidra till den verksamhet som Stiftelsen Barnens dag bedriver

Det är meriterande om du har
- Tidigare ledarskapserfarenhet
- Kunskap eller erfarenhet av löneberedning och bokföring

Som person har du en god förmåga att se saker och ting ur olika perspektiv. Du är lyhörd och prestigelös i ditt förhållningssätt, samt är en lagspelare och ställer upp för dina kollegor. Stöter du på en utmaning i ditt arbete tar du egna initiativ för hur du kommer vidare på bästa sätt, oavsett om det är via intern eller extern kontaktyta. Vi tror därför att du har:
- Hög personlig mognad
- God samarbets- och kommunikationsförmåga
- Flexibel och anpassningsbar
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2023
  • Ansök senast: 1 augusti 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


26 november 2024

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

26 november 2024

HR Coordinator

HR Coordinator

26 november 2024