OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en HR-generalist till Sveriges a-kassor - en spännande, meningsfull och samhällsnyttig organisation
Arbetsmarknaden förändras i allt snabbare takt och arbetslöshetskassornas uppdrag har kanske aldrig varit viktigare. Det finns 24 a-kassor i Sverige. Sveriges a-kassor är deras gemensamma service- och intresseorganisation. Det betyder att vi hjälper a-kassorna med bland annat IT-utveckling, utbildning och opinionsbildning. Syftet är att a-kassorna ska kunna administrera arbetslöshetsförsäkringen på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt. Sveriges a-kassor sitter i nya fräscha lokaler vid Skanstull samt är en modern arbetsgivare som månar om sina anställda. Vi tycker arbetslivet ska vara hållbart över tid och erbjuder flexibilitet och goda villkor för våra anställda.
Som HR-generalist på Sveriges a-kassor har du en viktig roll med många kontaktytor då du kommer att arbeta brett över hela HR-området för 70 anställda och ca 30 konsulter. Din roll är inom avdelningen verksamhetsstöd. Du har varierande arbetsuppgifter och har goda möjligheter att påverka ditt arbete och dina förutsättningar. Du kommer få en gedigen introduktion i jobbet samt kommer att arbeta nära chefen för avdelningen verksamhetsstöd och med ekonomi- och löneassistenten.
Tjänsten är på heltid (37,5 timmar i veckan) och startar som en provanställning de första 6 månaderna, vilket sedan övergår till en tillsvidareanställning om intresse finns från båda parter.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Vara stöd till chefer gällande frågor om arbetsrätt, kollektivavtal, personalpolitik, rehabilitering, ledarskap, rekrytering etc.
Delta vid fackliga förhandlingar, lönerevision, lönekartläggning, kompetenskartläggning, utveckling och förvaltning av rutiner och processer.
Arbeta med frågor om företagskultur, värdegrund, ledarskap, medarbetarskap, jämställdhet och arbetsmiljö.
Arbeta med frågor om utvärderingar och uppföljningar samt utbildning/information.
Det vi söker hos en potentiell kandidat är: Högskoleutbildning inom HR.
Minst 3 års bred erfarenhet från HR-arbete i en liknande organisation (myndighet, ideell organisation, kommun, service- och intresseorganisation).
Van att ta ansvar för ditt eget arbete och arbeta mot gemensamma mål.
Social kompetens.
Förmåga att skapa förtroendefulla relationer
Flexibilitet, initiativförmåga och förmåga att vara självgående.
Goda kunskaper i Office-paketet.
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska.
Meriterande är: Om du tidigare drivit projekt framgångsrikt.
Har erfarenhet från kompetenskartläggning.
Har vana av att hålla i presentationer och utbildningar.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning som startar med 6 månaders provanställning med start tidigast 20 januari 2022. Sveriges a-kassor ligger centralt beläget vid Skanstull . Sista ansökningsdag är 15 december. Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan nu.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta isabelle.hyllienmark@barona.se
Varmt välkommen med din ansökan!