OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla och förädla HR avdelningen för bolag inom Fenix Holding koncernen? Vi tror du är en person med ett starkt intresse för människor och förmågan att skapa långsiktiga relationer med medarbetare och samarbetspartners.
Utmaningen
Som HR-generalist har du ett konsultativt förhållningssätt som stöd i HR-frågor åt verksamhetens chefer. Du kommer att verka som HR-generalist för bolag inom Fenix Holding koncernen (ca 40 chefer och 320 medarbetare). Arbetsområdet är brett och i tjänsten ingår generellt HR-arbete såsom kompetensförsörjning, rekrytering, avtal, lönebildning, rehab och arbetsrätt. Du kommer agera som arbetsgivarföreträdare och stödja på främst operativ och administrativ nivå, strategiskt arbete förekommer i mindre skala. I arbetet ingår även framtagande av statistik och genomförande av enkäter och utvärderingar, samt att ingå i HR-relaterade projekt. I arbetet förekommer resor i mindre omfattning.
Vem är du?
Vi ser att du är en person med hög servicekänsla, är strukturerad, ansvarstagande och lyhörd med ett ödmjukt förhållningssätt. Du har en analytisk förmåga att snabbt kunna ta ställning till ny information som inkommer och skapa en förståelse för hur detta kan inverka på verksamheterna eller berörda personer. För att lyckas i tjänsten krävs att du är en skicklig relationsbyggare som inger förtroende. Du är trygg i din roll som HR-generalist och vågar utmana etablerade arbetssätt med nya perspektiv. Du är driven och van att ta eget ansvar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser gärna att du har följande erfarenhet:
· Vi söker dig som har akademisk examen inom HR eller beteendevetenskap
· Minst ett par års arbetslivserfarenhet inom en HR-roll
· Vi ser det som positivt om du har arbetat med facklig samverkan och förhandlingar
· Tidigare erfarenhet av rekryteringsarbete
· Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
· B- körkort
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning under ca 1 års tid.
Om TFS
Teknisk Fastighetsservice AB är ett Norrlandsbaserat företag som arbetar med drift, underhåll och utveckling av fastigheter hos kunder som är fastighetsägare och nyttjare inom industri, offentlig och kommersiell verksamhet. Företaget är verksamt inom fastighetstekniska installationer för ventilation, värme, kyla, el och automation. Antal medarbetare uppgår till drygt 200 och vi finns på 16 orter i Norrland och har vårt huvudkontor i Sundsvall.