OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat med brett HR arbete och nu är redo för en ny utmaning? Då har du kommit rätt!
Om uppdraget
Vi söker en HR- generalist för ett konsultuppdrag till en kund i Uppsala som är verksam inom den kommunala sektorn.
Uppdraget startar snarast enligt överenskommelse och ska sedan pågå i 6 månader.
Omfattningen är 100%.
Kundens HR funktion arbetar brett inom hela HR-området och ger ett verksamhetsnära
stöd till chefer inom alla HR-frågor som exempelvis rekrytering, arbetsmiljö/rehab, personalärenden, löneöversyn, medarbetarutveckling, tolkning av lagar/kollektivavtal, mm.
HR-funktion består idag av en HR-generalist, som organisatoriskt tillhör staben och
rapporterar till VD.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha ett omväxlande arbete då du kommer att stötta upp i alla olika delar av HR-arbetet. I arbetet ingår även ansvar för att utveckla HR-processer och ta fram rutiner och riktlinjer, bidra med HR-kompetens i olika utvecklingsfrågor, genomföra fackliga förhandlingar, mm.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter är;
- Rekrytering
- Ge konsultativt stöd åt chefer i HR-frågor
- Administration kring anställningar
- Genomföra lönekartläggning
Arbetet utförs både självständigt och i nära samarbete med befintlig HR-generalist.
Dina kvalifikationer
- Universitets/högskoleutbildning som personalvetare, beteendevetare eller likvärdigt.
- Kunskap om och erfarenhet av arbete med arbetsrättsliga frågor.
- Minst tre års erfarenhet av brett HR-arbete.
- Har haft egna ansvarsområden inom HR, inte enbart stöttat andra i exempelvis en administratörs- eller assistent-roll.
- Vana av att stötta chefer i HR-frågor
- Meriterande med erfarenhet inom offentlig sektor eller fastighetsbranschen.
Som person ser vi att du är samarbetsinriktad och är van vid att arbeta självständigt och kan göra egna prioriteringar. Du har en kommunikativ förmåga och kan hantera känslig information på ett professionellt sätt. Vidare ser vi att du har en lösningsorienterad inställning; "om vi inte vet svaret på en fråga så tar vi reda på det".
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 5 september.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig, jaqueline.shafig@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson