HR Generalist vikariat

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter dig, HR Generalist, som tillsammans med oss på HR avdelningen vill stötta organisationen med att aktivt driva och utveckla de centrala arbetsmiljöfrågorna samt stötta våra chefer i deras arbetsmiljöarbete. Som HR Generalist kommer du även att vara delaktig i vår kompetensförsörjning som ett stöd till vår HR Business Partner i onboarding processens olika delar.

HR avdelningen arbetar med att stötta organisationen med HR-processer, arbetsmiljö, ledarskap, medarbetarskap och kompetensförsörjning! LKF erbjuder en spännande arbetsplats med utrymme att utmanas och tänka långsiktigt. Tillsammans med övriga kollegor i HR-teamet och i samarbete med organisationen skapar du förutsättningar för att vidareutveckla arbetsglädje och dynamiska team. Vi på LKF satsar på en inkluderande kultur och möjliggör utveckling för våra medarbetare.

Din profil:

Du är vår nya kollega med examen från HR- eller PA-program på universitet/högskola och har arbetat minst i tre år i en bred HR roll och gärna varit en del av ett HR-team. Du är en generalist med erfarenhet av arbete kring arbetsmiljö, rehabilitering och kompetensförsörjning. I dina tidigare roller har du erfarenhet av att vara stöd åt chefer samt att driva och utveckla HR-projekt. Vi lägger stor vikt vid att du tycker om att ta egna initiativ och proaktivt ansvar för att tillsammans med teamet genomföra beslutade åtgärder.

Vi befinner oss på en händelserik resa där vi vill att du ska vara med och påverka för att vi ska nå våra framtida mål. Vikten av ledarskap, medarbetarskap och affärsmässighet är naturligt för dig. Vi behöver en nyfiken, engagerad och självgående medarbetare som bidrar med ett bra stöd och utveckling av våra chefer och medarbetare. Du är van att kommunicera med hela organisationen och är duktig på att skapa och bibehålla relationer. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. För tjänsten är det meriterande med körkort då LKF har medarbetare i samtliga orter i Lunds Kommun.

Vi vill att du delar våra värdeord: Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande då dessa genomsyrar hela verksamheten.

Du kommer bland mycket annat få möjlighet att:


• Driva och utveckla centrala arbetsmiljöfrågor i samråd med HR Chef och stötta chefer i deras arbetsmiljöarbete
• Vara ett aktivt chefstöd som stöttar chefer och är drivande i de rehabiliteringsfrågor som uppkommer
• Stötta och samverka med HR Business Partner i onboarding-processens olika delar
• Stötta och samverka med HR Business Partner och övriga inom HR i kompetensförsörjningsprocessen

Tjänsten:

HR Generalist rollen är ett föräldravikariat på heltid med start 1 september och vara som längst till 31 mars 2021. Rollen rapporterar till HR Chef och ingår i HR avdelningen tillsammans med HR Business Partner, löneadministratörer och ledningskoordinator.

Vilka är vi?

LKF AB bildades 1947 och är ett helägt kommunalt bolag. Vi är drygt 250 medarbetare med en jämn fördelning i ålder och i antal kvinnor och män. LKF är ett fastighetsbolag med en kompetent medarbetarstyrka som sträcker sig över många olika befattningar.

Vår vision är fler och bättre hem. Hemmet är en viktig del av människors vardag och bra bostäder gör också Lund mer attraktivt för människor och företag så att staden kan fortsätta att utvecklas där vi har en viktig roll.

Vårt uppdrag är att utveckla attraktiva hyresbostäder där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Totalt äger och förvaltar vi drygt 10 000 bostadslägenheter, vilket är cirka 40 procent av alla hyresrätter i kommunen. Detta innebär att  ungefär 20 000 lundabor har sitt hem hos oss.

Ansökan 

Du är välkommen med din ansökan via www.lkf.se/jobb. Sista ansökningsdag är den 26 juni 2020. Urval och intervjuer görs dock löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum för ansökan.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Jörgen Ljung på telefon 046-35 85 35.



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter  Ovenlund, Byggnadschef
046-358506

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lunds Kommuns Fastighets AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2020
  • Ansök senast: 26 juni 2020

Besöksadress

Box 1675 22101 Lund
None

Postadress

Box 1675
Lund, 22101

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024