OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Har du en bred erfarenhet inom HR och tidigare haft ansvar för lönerevision/lönekartläggning eller arbetsrätt/arbetsmiljö? Trivs du med kombinationen av att samarbeta med andra och att arbeta självständigt? Då kan du vara rätt person för oss!
Om oss
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB.
Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden.
Micasa Fastigheter har fått ett utökat uppdrag av Stockholms stad och kommer behöva bygga och renovera vårt fastighetsbestånd. Vi växer som bolag och på denna dynamiska resa står vi inför stora möjligheter!
Vi söker två HR-generalister till vårt team som vill vara med och bygga framtidens Stockholm. En HR-generalist med ansvar för lön och förmåner för en tillsvidareanställning och en HR-generalist med ansvar för arbetsrätt och arbetsmiljö för ett vikariat. Vikariatet pågår fram till slutet av mars 2026.
Om tjänsten
Som HR-generalist tillhör du enheten för HR där teamet består av tre HR-generalister och en studentmedarbetare. Alla HR-generalister har olika inriktningar och ansvarsområden men arbetar även i samarbete med varandra.
Gemensamt för alla HR-generalister är att du självständigt och proaktivt ansvarar för ditt område. Arbetet är såväl strategiskt som operativt och du är chefsstöd inom ditt område. Du ansvarar för att upprätthålla policyer, riktlinjer och rutiner och arbetar med generell HR-administration kopplat till ditt område. Samtliga HR-generalister arbetar med rekrytering av nya medarbetare. Arbetet är varierande och du ges stort förtroende.
Övriga arbetsuppgifter inom respektive område:
Lön och förmåner
Ansvar för bolagets arbete med löneställning, lönerevision och lönekartläggning.
HR-administration, registrering i personalsystem, dokumentation, granskning av löner, rapportering av lönestatistik.
Ansvar för hantering av förmåner, pension, försäkringar inklusive kontakt med leverantörer.
Ansvar för att anordna bolagets volontärsaktiviteter.
Ansvar för bolagets chefsförberedande program samt för att anordna chefsutvecklingsdagar.
Systemansvar för bolagets HR-system.
Arbetsrätt och arbetsmiljö
Ansvar för bolagets arbete inom arbetsmiljö, hälsa samt mångfald och likabehandling.
Ansvar för medarbetarenkäten.
Ansvar för rehabiliteringsprocessen och kontakt med företagshälsovård.
Hantering av personalärenden tillsammans med ansvarig chef.
Säkerställa arbetsrättsliga rutiner och kollektivavtalsfrågor.
Systemansvar för bolagets frånvarohanteringssystem.
I rollen som HR-generalist har du många olika kontakter både internt med medarbetare och chefer men också externt med exempelvis leverantörer samt vår arbetsgivarorganisation.
Kvalifikationer
HR-generalist lön och förmåner
Akademisk utbildning inom personal/organisation.
Minst två års erfarenhet från en roll som HR-generalist där du har haft självständigt ansvar för lön (lönerevision och lönekartläggning) och förmåner.
Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet av rekrytering, kompetensförsörjning, arbetsrätt och arbetsmiljö.
Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet.
HR-generalist arbetsrätt och arbetsmiljö
Akademisk utbildning inom personal/organisation.
Minst tre års erfarenhet från en roll som HR-generalist med inkluderat ansvar för arbetsrättsliga- och arbetsmiljöfrågor.
Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet av rekrytering.
Erfarenhet av samverkan och fackliga förhandlingar.
Erfarenhet av arbete i offentlig sektor.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är analytisk och strukturerad. Du tar stort ansvar för ditt arbete och är van att driva dina egna processer. Du är van vid att ta egna initiativ och för dig är det naturligt att komma med förslag på förbättringar, även inom andra områden. Att ha ett gott samarbete med dina närmsta kollegor samt övriga medarbetare och chefer inom bolaget är viktigt för dig.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Ansökan
Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och svara på urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar på något annat sätt.
Urval sker löpande och intervjuer sker efter sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mimma Liwgren Norling, enhetschef HR, eller Helena Brejke, HR-generalist. Du kan också kontakta oss via info@micasa.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vårt erbjudande
Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation.
Vi äger och förvaltar ca 102 fastigheter som omfattar knappt 1 miljon kvadratmeter. Vårt sätt att driva verksamheten är certifierat enligt ISO 14 001 för miljö och ISO 50 001 för energi.
Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. Läs mer om vår värdegrund här
Förmåner
Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även friskvårdsbidrag, lunchkort, samtalsstöd och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter.
Mer information
Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.