HR-generalist/löneadministratör sökes till Premiers kund i Kalmar

HR-generalist/löneadministratör sökes till Premiers kund i Kalmar

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Läs gärna mer på www.premier.se


Tjänstebeskrivning
Detta uppdrag passar dig som har ett eget företag och som vill bli vår Interimkonsult. Det kan också vara ett uppdrag för dig som vill bli Premiers nya medarbetare och uthyrd till vår kund. Vår kund verkar i Kalmars närområde och är inom den tillverkande branschen. Tjänstens sysselsättningsgrad kommer troligen variera mellan 50–60%, uppdraget startar omgående och sträcker sig minst ett år från start.

I denna roll kommer du arbeta likt en HR-generalist där din huvudsakliga sysselsättning är HR-relaterade frågor men också löneadministration. Du kommer i din roll hantera diverse arbetsrättsliga frågor och stötta samt vägleda chefer i deras arbete vad avser personalfrågor så som löneförhandling, rehabilitering, rekrytering och arbetsmiljö. Du kommer också arbeta operativt och konsultativt gentemot medarbetare och fackliga parter inom HR-relaterade frågor. Du säkerställer att HR-processer efterföljs och arbetar dessutom med en utveckling av diverse processer, policys och rutiner på verksamheten.

Som Löneadministratör hanterar och administrera du företagets löner, ca 60 löner, här förekommer både tjänstemän och kollektivanställda. Du säkerställer att lön med tillhörande ersättning är korrekt och att utbetalningen sker som utlovat. Du ansvarar även för de lönejusteringar som kan förekomma, all löneadministration sker i lönesystemet Kontek.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom löne- och personalområdet eller motsvarande erfarenhet/utbildning som vi bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet av löneadministrativt arbete. För att lyckas i rollen krävs dessutom även hög kunskap inom områdets lagstiftning och kollektivavtal.

Som person är du noggrann, strukturerad, kunnig i Office-paketet och van vid att lära dig och jobba i olika system. Då tjänsten är en mix av egna ansvarsområden och samarbete är du van vid att både jobba självständigt och att driva processer samtidigt som du tycker om att jobba tillsammans med andra. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

I rollen kommer du att ha många kontaktytor på olika nivåer i organisationen och det är därför viktigt att du är kommunikativ, öppen och pedagogisk.

Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.


Låter det intressant?
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!


Att arbeta som konsult på Premier
Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2021
  • Ansök senast: 11 maj 2021

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024