OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR-generalist/personalhandläggare till statlig myndighet i Stockholm
Administrativa avdelningen lämnar stöd och service inom funktionerna IT, arkiv, registratur, personal, ekonomi, internservice, lokalförsörjning och upphandling. Myndigheten har cirka 200 medarbetare och ett tiotal chefer i Stockholm, Uppsala, Linköping, Lund och Mölndal. HR-funktionens medarbetare arbetar självständigt med hög grad av samverkan inom funktionen.
Uppdragsgivare: Randstad
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid, enligt överenskommelse – november (med goda möjligheter till förlängning)
Arbetsbeskrivning:
Som HR-generalist /personalhandläggare:
• Genomför du rekryteringsprocesser; från behovsanalys, annons, urval och intervju till utvärdering och administration av anställningshandlingar.
• Ger stöd till chefer, exempelvis vid avtalstillämpning, arbetsmiljöfrågor m.m.,
• Ger stöd till medarbetare, exempelvis rådgivning, kontakt med företagshälsovård m.m.,
• Tillämpar lagar och avtal, riktlinjer och policys,
• Använder personaladministrativa system, exempelvis Primula m.fl.,
• Sammanställer statistikuppgifter för internt och externt bruk.
Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har följande:
• Minst två års heltidsarbete som HR-generalist/personalhandläggare.
• Varav minst ett år inom statlig myndighet.
• Akademisk examen inom beteendevetenskap eller liknande
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du har mycket god samarbets- och problemlösningsförmåga. Vidare tror vi att du är strukturerad och trivs med att styra ditt arbete självständigt med hjälp av lagar och riktlinjer.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-04-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kristin Olofsson | telefon: 072-988 90 38
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström