OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli vår nya kollega på HR-enheten?
Vi söker nu en HR-handläggare som trivs med att jobba administrativt och serviceinriktat. Placeringsort är Solna.
Vi arbetar strategiskt med
• myndighetens kompetensförsörjning och övergripande arbetsmiljöfrågor
• att utveckla verktyg och metoder som stödjer myndighetens kompetensförsörjning och ledarskapsutveckling
• att utveckla myndighetens HR-processer och enhetens interna arbetssätt.
HR-enheten på avdelningen för verksamhetsstöd består av fem medarbetare och en enhetschef.
Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där du får
• arbeta brett och administrativt inom hela HR-området
• vara kontakt gentemot Statens servicecenter och Statens pensionsverk som ansvarar för myndighetens löne-, rese och pensionshantering
• stödja övriga medarbetare inom HR-enheten
• vara en stödfunktion för HR-relaterade system
• vara med och utveckla våra rutiner och processer.
Vissa delar i denna roll är nya vilket innebär att det finns möjligheter att själv vara med och påverka innehållet i tjänsten.
Anställningen är en allmän visstidsanställning på två år med möjlighet till en tillsvidareanställning därefter. Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation.
Är du den vi söker?
Du har
• gymnasieutbildning
• erfarenhet av HR-administrativt arbete i offentlig förvaltning
• erfarenhet av att tolka kollektivavtal
• mycket god datorvana, mycket goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av att arbeta i olika system.
Det är meriterande om du har
• eftergymnasial utbildning inom HR
• erfarenhet från arbete i staten och av Villkorsavtalet
• erfarenhet av arbete mot Statens servicecenter.
För att fungera bra i rollen som HR-administratör behöver du
• vara serviceinriktad och ha ett prestigelöst förhållningssätt
• ha god förmåga att ta initiativ och självständigt planera, strukturera och driva ditt arbete
• ha god samarbetsförmåga och motiveras av att interagera med andra
• ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.
Att jobba hos oss
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra omkring 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet och vi arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Hos oss får du förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA. För oss är det viktigt att våra medarbetare kan kombinera yrkesliv och privatliv. Myndigheten har tre kontor med säte i Katrineholm.
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Solna. Resor mellan kontoren förekommer.
Läs om våra villkor och förmåner
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta HR-chef Elin Malmtin, telefon 08-799 44 47.
Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, telefon 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, telefon 08-799 42 87.
Välkommen med din ansökan senast den 26 april 2020.
Mer om oss
Se våra filmer där medarbetare berättar
Besök vår webbplats
Vår rekryteringsprocess
Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.