OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens geotekniska institut (SGI) är en expertmyndighet som arbetar för ett säkert, effektivt och hållbart byggande och ett hållbart användande av mark och naturresurser. I våra uppgifter ingår att förebygga jordskred, ras och stranderosion. SGI arbetar också med att ta fram nya metoder för att sanera förorenade områden. SGI tillhör Miljödepartementet och har totalt cirka 90 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Linköping och kontor finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en driven och serviceinriktad kollega med hög integritet och medmänsklighet.
Vi söker en HR-handläggare som tycker om att arbeta i högt tempo med intressanta och varierande frågor inom hela HR-området. Fokus för tjänsten ligger på rekryteringsarbete och administrativ handläggning inom hela HR-området. Den administrativa handläggningen sker bland annat inom ramen för arbetsrätt, arbetsmiljö, förhandlingar, rehabiliteringsarbete, rekrytering, samt avtals- och lönerelaterade frågor.
Som HR-handläggare kommer du att ge stöd åt våra chefer och medarbetare inom flera HR-frågor, exempelvis arbetsmiljö, arbetsrätt och anställningsvillkor, men även andra frågor kan bli aktuella.
Vidare kommer du att utgöra en resurs inom HR-enheten i vårt utvecklings- och förändringsarbete där du kommer att medverka, men också vid behov driva egna, nya projekt inom HR-området.
KVALIFIKATIONER
Tjänsten ställer krav på relevant akademisk bakgrund med en examen på minst kandidatnivå inom personal- och arbetsvetenskap, eller liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för den utlysta tjänsten. Du har god erfarenhet av kvalificerat rekryteringsarbete och administrativ handläggning av HR-frågor inom det statliga området. Du har erfarenhet av och god förmåga att bedöma människor samt av att arbeta förebyggande med hälsa och arbetsmiljö.
Meriterande för tjänsten är god erfarenhet av att arbeta med administrativa stödsystem Visma Recruit, Primulawebb samt
Office-paketet. Även erfarenhet av arbete med lönerelaterade frågor gentemot Statens servicecenter anses meriterande för tjänsten. Tjänsten kräver goda språkliga kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
Du är engagerad, lösningsfokuserad och professionell och med en god administrativ och analytisk förmåga. Då arbetet innebär många kontakter internt och även till viss del externt, krävs en hög social kompetens med god kommunikativ förmåga och ett utåtriktat arbetssätt. Du har en positiv människosyn och mycket god förmåga att samarbeta med hög integritet. Du tycker det är roligt att förenkla och förbättra processer och rutiner. God förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp är en självklarhet för denna tjänst. Vi förutsätter att du arbetar strukturerat och effektivt med ett förhållningssätt som är stödjande, pedagogiskt och professionellt.
Vid urvalet kommer stor vikt att läggas vid din personliga lämplighet. För att kunna arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund, http://www.swedgeo.se/sv/om-sgi/sa-arbetar-vi/vardegrund-och-kompass/
ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 60 procent vid avdelning Verksamhetsstöd. Tjänsten inleds med en provanställning. Du rapporterar närmast till HR-ansvarig, men din närmaste chef blir chefen för avdelning Verksamhetsstöd.
Tillträde snarast enligt överenskommelse.
När du söker anställning hos oss ger du ditt medgivande att vi får hantera dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen.
Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i annat syfte än att genomföra rekryteringen.
Välkommen med din ansökan
inklusive meritförteckning, löneanspråk, betygskopior, och andra handlingar som du vill åberopa.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen inom myndigheten samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.
Behöver du hjälp med din digitala ansökan kontakta gärna supporten på 0771-693 693.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Mikael Stark
013-20 18 09
HR-ansvarig Jasmina Berberovic
013-20 18 16
Generaldirektör Åsa-Britt Karlsson
013- 20 18 01
Administrativ chef Glenn Sundberg
013-20 18 55
Avdelningschef HannaSofie Pedersen
031-778 65 64
Avdelningschef Helene Kennedy
031 749 65 80