HR-handläggare

Arbetsbeskrivning

Folke Bernadotteakademin är en myndighet med den övergripande uppgiften att stödja internationell fredsfrämjande verksamhet. Vårt arbete ska bidra till internationell fred och säkerhet samt förbättra levnadsvillkoren för människor som lever i fattigdom och förtryck.
För att utföra vårt uppdrag rekryterar vi personal till internationella fredsinsatser som leds av t.ex. FN, EU och OSSE. Vi bedriver också utbildning, forskning och metodutveckling. Vidare samverkar vi med en rad svenska och internationella organisationer för att nå bästa möjliga resultat. Våra kunniga och engagerade medarbetare är en av våra största tillgångar i det utmanande arbetet för fred, säkerhet och utveckling.

 

HR-funktionen söker en HR-handläggare med inriktning på lön. Vi söker dig som tycker om att arbeta med människor och känner ett starkt engagemang för service och administration. Vidare har du ett intresse av och en lyhördhet för den politiska utvecklingen i världen.

 

Som HR-handläggare med inriktning på lön kommer du främst att arbeta med FBA:s löneprocess. Du blir huvudansvarig för att FBA:s medarbetare får rätt lön i rätt tid och att HR-funktionen uppfyller gällande kvalitetskrav.

 

Huvudsakligen kommer arbetsuppgifterna att vara av administrativ art och avse hantering av medarbetarnas löner, hantering och granskning av reseräkningar, nationella och internationella utbetalningar, uppföljning, avvikelser och avstämning samt i övrigt förekommande uppgifter i lönehanteringen. I uppgifterna ingår också att tolka gällande lagar, avtal och regler inom området samt viss utbildning till egen personal. Du kan även komma att svara på medarbetares frågor kring lön. I tjänsten ingår även att framställa och sammanställa listor (exempelvis månatliga flextid- och semesteravstämning, månatlig uppdatering av personalläget, uppföljning av tidrapportering, sjukfrånvaro m.m.), framställning av anställningsbevis och arbetsgivarintyg samt sammanställning av personalstatistik. Möjligheter finns att vara med och utveckla rutiner, löneprocesser och arbetssätt.

 

Tjänsten är en allmän visstidsanställning på 12 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Placeringsort Sandö. Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande.

 

Din profil



• En för tjänsten relevant utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdig

• Mycket god administrativ/organisatorisk förmåga

• Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för tilldelade arbetsuppgifter

• Goda kunskaper i Word och Excel

• God förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i såväl tal som skrift

• God social kompetens och samarbetsförmåga

 

Arbetslivserfarenhet av löneadministration (exempelvis hantering av lönematerial, inrikes- och utrikesutbetalningar och reseräkningar) ses som meriterande liksom tidigare erfarenhet av Villkorsavtal, Villkorsavtal-T och URA-avtal. Likaså ses arbete inom en internationell organisation som administratör eller motsvarande tjänst som arbetsgivaren bedömer likvärdig som meriterande. Vi ser positivt på tidigare arbetslivserfarenhet av lönesystem såsom Palasso eller Primula.

 

För att lyckas i rollen måste du vara kommunikativ, noggrann och ha ett lättsamt och prestigelöst förhållningssätt gentemot kollegor, chefer och arbetsuppgifter. Som person är du positiv, lyhörd och ansvarstagande. Du är en praktiskt lagd person som tycker om struktur och att ha ordning och reda. Då du kommer ha mycket kontakter med chefer och medarbetare inom organisationen så tror vi även att du är en social och serviceinriktad person som gillar kontakt med andra. Vidare har du ett genuint intresse för lönefrågor och vill arbeta med hela kedjan i lönearbetet. Förmågan att hålla deadlines är mycket viktig. Du har lätt för att arbeta självständigt och är noggrann, stresstålig och engagerad i ditt arbete. Du har även lätt för att samarbeta med andra och du förstår också vikten av att bidra till utvecklingen av gruppens samlade uppgifter. Vi kommer att fästa mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

 

Ansök senast 2014-06-27. 

 

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tjänstens innehåll - Gabriela Elroy, Bitr. utbildningschef
+46 612 823 04
Praktiska frågor - Siri Lundberg, Personalhandläggare
+46(0)705751645
Representant SACO-S Adam Olsson,
+46 70 558 39 96
Praktiska frågor - Karolin Lindberg, Personalhandläggare
+46 70 574 60 16
Tjänstens innehåll - Anna Norberg, Tf. Personalchef
+46 72 511 97 50
Fackliga frågor - Adam Olsson, Representant lokala SACO-S
+46 70 558 39 96
Praktiska frågor - Karin Arnlund, Personalhandläggare
+46 72 241 85 04
Tjänstens innehåll - Richard Zajac-Sannerholm, Programansvarig
+46 70 286 14 66
Fackliga frågor - Adam Olsson, Representant lokala SACO-S
+46 70 558 39 96
Tjänstens innehåll - Marianne Kihlberg, Kommunikationschef
+46 70 618 23 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Folke Bernadotteakademin Sandöverken
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 13 juni 2014

Besöksadress

Drottning Kristinas väg 37, 115 93 Stockholm
None

Postadress

Sandövägen 1
Sandöverken, 87264

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024