OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.
KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer för ett gemensamt och samordnat verksamhetsstöd inom hela organisationen.
Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling.
På Skolan för industriell teknik och management (ITM) kommer du att ingå i HR-enheten som är en del av det centraliserade verksamhetsstödet. Vi är idag en HR-ansvarig och sju medarbetare som tillsammans verkar inom hela HR-området.
Arbetsuppgifter
Nu söker vi en HR-handläggare som kommer ansvara för rekryteringsprocessen på ITM- skolan och samtidigt stötta vår verksamhet administrativt och rådgivande i HR-frågor.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Stötta skolans chefer i rekryteringsprocessen.
- Driva utveckling inom rekryteringsområdet på ITM-skolan.
- Vara första kontakt i HR-frågor gentemot någon av skolans institutioner.
- Bistå chefer och medarbetare i stöd och rådgivning avseende allmänna HR-frågor och arbetsrättsliga frågor.
- Hantera ärenden gällande internationella anställningar, inklusive stötta verksamheten i migrationsärenden.
- Löpande personaladministration kring anställningsavtal, entledigande och varsellistor.
- Delta i utvecklingen av HR-enhetens rutiner och processer tillsammans med dina kollegor.
- Andra administrativa uppgifter kan ingå.
Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid.
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö.
https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050
Kvalifikationer
Krav
- Har en utbildning med inriktning personal, arbetsliv och organisation, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för anställningen.
- Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet inom HR.
- Mycket god administrativ förmåga.
- God kommunikationsförmåga.
- Uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet.
- God dator- och systemvana, bland annat inom Office-paketet.
För att passa i rollen måste du vara driven och ständigt vilja utveckla både verksamheten och din egen kompetens. Som person är du resultatorienterad, strukturerad och serviceinriktad. Du är initiativtagande, driver självständigt ditt arbete samtidigt som du har lätt för att samarbeta med medarbetare inom hela organisationen.
Meriterande
- Kunskap och erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering.
- Kunskap och erfarenhet att arbeta med arbetsrättsliga frågor i statlig verksamhet.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.
Ansökan
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).
Om anställningen
Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal och inleds med sex månaders provanställning.
Övrigt
Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.
För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.