OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.
Har du erfarenhet av att jobba med rekrytering inom statlig verksamhet? Vill du jobba ett halvår med att bidra till att Folkhälsomyndigheten har den bemanning som behövs för att hantera pandemin på bästa sätt? Då har vi jobbet för dig!
Vad ska du jobba med?
Vi söker dig som kan arbeta med rekrytering, hela processen från framtagande av kravprofil till anställning och övriga på enheten förekommande arbetsuppgifter.
Vem söker vi?
Krav för anställning
Vi söker dig som har en utbildning inom personalvetenskap eller liknande. Du har erfarenhet av arbete med HR som innefattat kompetensbaserad rekrytering inom statlig verksamhet. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är också krav.
Meriterande
Det är meriterande om du har:
• specialistkunskaper inom rekrytering och anställningsärenden inom statlig verksamhet,
• erfarenhet av arbete med andra områden inom HR,
• goda kunskaper i engelska,
• erfarenhet av att arbeta med ReachMee.
Dina egenskaper
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper så som självständighet och samarbetsförmåga. Som HR-handläggare behöver du vara resultatinriktad och trygg i din roll.
Vad gör enheten?
Enheten för HR ansvarar för personal- och löneadministration, gemensamma kompetensutvecklingsinsatser, likabehandling, jämställdhetsintegrering, lönebildning och lönesättning, personalstatistik samt arbetsmiljö och hälsa. Enheten ansvarar även för kompetensförsörjning vilket inkluderar myndighetens arbetsgivarvarumärke och rekrytering. Enheten företräder arbetsgivaren mot fackliga organisationer och ingår kollektivavtal. Enheten svarar även på frågor om arbetsrätt och tolkning av avtal, ansvarar för stöd till myndighetens chefer och ger stöd vid rehabilitering och andra individuella insatser.
Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten?
Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund.
Om anställningen
Du kommer att anställas som handläggare med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en allmän visstidsanställning under sex månader med tillträde omgående.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Marie-Louise Schüssler, telefon 010- 205 22 60
Fackliga företrädare är för SACO Jim Werngren, telefon 010-205 24 79, och för ST Anita Ekner, telefon 010-205 24 50.
Ansökan
Välkommen med din ansökan till befattningen som HR-handläggare hos oss!
Ansök senast 2020-12-02 via myndighetens webbplats.
Arbetsgivarens diarienummer: 05456-2020-2.1.1