HR-handläggare till kvinnorättsorganisationen Kvinna till Kvinna

HR-handläggare till kvinnorättsorganisationen Kvinna till Kvinna

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 75% som varar i 11 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Kvinna till Kvinna. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget:

Kvinna till Kvinna har försvarat kvinnors rättigheter sedan 1993. För varje kvinnas rätt att vara trygg och att bli hörd. Idag är de en av världens ledande kvinnorättsorganisationer och arbetar direkt i områden som drabbats av krig och konflikter för att stärka kvinnors inflytande och makt. De har ett nära samarbete med över 150 lokala partnerorganisationer i 20 länder för att få ett slut på våldet mot kvinnor, nå varaktig fred och minska klyftan mellan könen en gång för alla. Tillsammans strävar de efter förändring.

Arbetsuppgifter:

Som HR-handläggare på Kvinna till Kvinna har du en varierad roll där arbetsuppgifterna skiljer sig från dag till dag. Du jobbar mycket med lönerevisionen, därtill är det en fördel att du har goda kunskaper av detta sedan innan. Vidare lägger du ner tid på att fungera som stöd till organisationens chefer inom olika arbetsrättsliga och personalpolitiska frågor. Du ansvarar även för rekryteringsprocesser och hjälper cheferna med olika tillsättningar. Du har också ansvar för HR-systemet Hogia och fungerar som stöd i utveckling och underhåll av HR-policyer och processer.

Tjänsten är placerad på HR- och säkerhetsavdelningen i Stockholm, på deras helt nya kontor i Hammarby Sjöstad.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Stöd i svensk arbetsrätt och personalpolitiska frågor
• Stödja och underhålla HR-processer både inom Sverige och på deras kontor utomlands
• Rekryteringsarbete
• Olika HR-administrativa uppgifter
• Stöd organisationernas medbestämmandearbete med facket samt råd och stöd i frågor som rör kollektivavtalet
• Stöd i utveckling och underhåll av HR-policyer och processer

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst ett års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område
• Erfarenhet av rekryteringsarbete
• Kunskaper och erfarenhet av arbetsrättsliga frågor, kollektivavtal och fackligt samarbete
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
• Goda datorkunskaper, exempelvis i Excel och Word
• Meriterande med erfarenhet av att arbeta i Hogia eller andra personalsystem

Du tar alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar systematiskt. Du blir motiverad av problemlösning och tycker det är roligt att fördjupa dig i komplexa problem. Du anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning, och du uppskattar att se konsekvenserna av jobbet du lägger ner. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Du är flexibel vilket innebär att du kan anpassa ditt arbete och beteende efter olika personer och förutsättningar, och du trivs bäst i en varierande roll där dina arbetsuppgifter kan ändras från dag till dag.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Hammarby sjöstad
Lön: Enligt överenskommelse


Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2023
  • Ansök senast: 13 februari 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


HR-partner

HR-partner

29 november 2024

HR-konsult

HR-konsult

28 november 2024

28 november 2024