HR & KMA-ansvarig till KEAB

HR & KMA-ansvarig till KEAB

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se

Om företaget
KEAB ”Klimat & Elservice i Dalarna AB” är ett privatägt bolag med sitt företagssäte i Avesta i Södra Dalarna.
Vi är en leverantör av kvalitativa, användarvänliga och energieffektiva lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Våra tjänster och lösningar används i bostadshus, kommersiella fastigheter, inom offentlig sektor och inom industrin.
Styrkan hos oss ligger i vår tekniska kompetens och våra heltäckande tjänster inom teknisk installation med fokus på kvalité och energieffektivitet.
Verksamheten består idag av 20 medarbetare för att serva våra kunder och över 120 serviceavtal.

Vill du vara med och utveckla KEAB med personal?
Ta chansen att bli en del av vårt team med engagerade och kunniga medarbetare i Avesta.
Vi går mot en spännande framtid och bygger ett team som består av en sammansvetsad grupp med nära samarbete till varandra. Vi har en lång erfarenhet och bred kompetens inom flera teknikdiscipliner såsom ventilation, el, styr, kyla och vs.

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som HR och KMA-ansvarig är ny hos företaget, vilket innebär att du kommer få vara med att bygga upp och utveckla området. Arbetet innebär att du får arbeta brett med strategiska, operativa och administrativa HR-frågor. Du ansvarar för hela processen gällande on- och offboarding av medarbetare, vilket omfattar bland annat rekrytering, introduktion, uppsägning etc. Andra arbetsområden som du kommer hantera och utveckla vidare är företagets employer branding, kompetensförsörjning, lönerevision, avtalsfrågor, förhandlingar, ledarskap- och medarbetarskapsutveckling etc.

I rollen ingår även arbete med utvecklingsprojekt för att ta fram och implementera nya processer och verktyg. Du hanterar även administrativa frågor som exempelvis uppdatering av personalhandbok, arbetsbeskrivningar samt utveckling av företagets personalsystem.

Vidare kommer du ansvara för implementering av ett digitalt stödsystem gällande SAM och SBA. Du hanterar och utvecklar vidare arbetet inom arbetsmiljö, kvalité och miljö.

Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Din profil
Vi ser gärna att du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetserfarenhet inom personal, organisationsutveckling, arbetsrelationer eller affärer. För KEAB är dina personliga egenskaper och engagemang för arbetet det absolut viktigaste.

Du är ständigt uppdaterad inom området och trivs med att få arbetar utifrån ett helhetsperspektiv. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och analytisk. För att lyckas i rollen har du vana av att driva och utveckla HR-processer kopplade till organisationens övergripande mål.

Vidare besitter du en god pedagogisk och kommunikativ förmåga för att både kunna hantera tuffa samtal samt presentera företaget i olika forum. Det är av stor vikt att du är lyhörd för andras behov och är bra på att skapa relationer. Du har ett coachande förhållningssätt och trivs med stora kontaktytor.

Tjänsten kräver att du talar och skriver på både svenska och engelska.
B-körkort är ett krav.

Ansökan
KEAB har valt att samarbeta med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB.
För mer information är du varmt välkommen att kontakta Julia Lindström via e-post julia.lindstrom@clwork.se eller telefon 073-351 27 66

Sök tjänsten via www.clockworkpersonal.se snarast möjligt, dock senast 2022-09-16

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson

Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback

Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback

Angelica Carlsson

Helena Lundqvist Cabrera

Sammanfattning

Besöksadress

Stigaregatan 7, Falun
None

Postadress

Stigaregatan 7
Falun, 79160

Liknande jobb


Lager 157 söker en People Performance Coordinator

25 oktober 2024

HR-Partner Lunds kommun

HR-Partner Lunds kommun

31 oktober 2024

HR-partner, Teknik- och fastighetsförvaltningen

HR-partner, Teknik- och fastighetsförvaltningen

31 oktober 2024

31 oktober 2024