HR & Kommunikationskoordinator med intresse av system och personalekonomi

HR & Kommunikationskoordinator med intresse av system och personalekonomi

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på vår spännande utvecklingsresa? Är du en person som är engagerad i det du tar dig för, känner ett driv i att utvecklas och vill bidra till förbättringar i stort som smått? Då kanske du skulle välja att söka dig till just oss på Marenor Seafood.

Vi söker nu en HR & Kommunikationskoordinator för ett föräldravikariat till vårt nya kontor i Göteborg.

OM TJÄNSTEN

Vårt team består av HR & Kommunikationschef, HR Business Partner samt HR & Kommunikationskoordinator/Systemadministratör. Vår funktion är att stödja verksamheten i kommunikations- personal- och arbetsmiljöfrågor samt säkerställa rätt kompensation för utfört arbete.

I rollen som HR & Kommunikationskoordinator ansvarar du för administration och system inom våra ansvarsområden. Även operativt och koordinerande arbete ingår beroende på verksamhetens behov. En viktig del i arbetet handlar om att se över och kvalitetssäkra våra administrativa processer och se hur vi kan förenkla, utveckla och digitalisera våra arbetssätt.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde innebär främst:

- Ansvar och utförande av personaladministration t.ex. anställningar, personalförändringar, avgångar, sjukskrivningar, pensioner, försäkringar samt framtagande av nyckeltal, statistik och rapporter.
- Ansvar för löneberedning och kontakt med vår leverantör för outsourcade tjänster inom Lön- & HR administration.
- Att som Personuppgiftsombud säkerställa tillfredsställande hantering av persondata.
- Upprätta, granska och publicera information via våra interna och/eller externa kommunikationskanaler.
- Stöd till verksamheten (främst chefer) i kommunikationsfrågor.
- Att som Superanvändare ansvara för underhåll, administration och utveckling i våra system och kommunikationskanaler.
- Delta i utvecklingsprojekt inom främst kommunikation och digitalisering av administrativa flöden.

Du har ett nära samarbete med övriga stödfunktioner. Dina kontaktytor är mot hela verksamheten och även externa intressenter inom ditt ansvarsområde.

Vi söker dig som har:

- Treårig gymnasieutbildning.
- Flerårig erfarenhet av administrativt personalarbete med både kollektivanställda och tjänstemän.
- Erfarenhet av att jobba i personal/lönesystem.
- Goda kunskaper i Officepaketet.
- Mycket god kommunikationsförmåga.
- Goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt.
- Intresse och erfarenhet av digitalisering och automatisering av administrativa processer god vana av att utveckla och förenkla administrativa processer, gärna med fokus på digitalisering.

Följande är meriterande:

- Akademisk utbildning inom personal, ekonomi eller kommunikation.
- Intresse och erfarenhet av personalekonomi.
- Erfarenhet och vana att jobba i Kontek och Corepublish eller likvärdigt system.
- Erfarenhet av rollen som Personuppgiftsombud.

Som person söker vi dig som är serviceorienterad och trivs att arbeta i en administrativt stöttande roll. Som person är du självgående, ansvarsfull och noggrann. Du har god planeringsförmåga och struktur på ditt arbete. Vidare är du lösningsorienterad och flexibel. Du har även god förmåga att se och förstå verksamhetens behov av administrativt stöd och utvecklar gärna därefter. Här samverkar du gärna med andra för att uppnå goda resultat.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

ANSTÄLLNING OCH SISTA ANSÖKNINGSDAG
Vi sitter i nyrenoverade lokaler mitt i hjärtat av Göteborgs fiskhamn med utsikt över Göta älv och Eriksberg. Vi har även verksamhet i Kungshamn, Lysekil och Stockholm.

Din placering är i Göteborg men vissa tjänsteresor förekommer då du förväntas besöka produktionssiter i Kungshamn och Lysekil. Möjlighet att jobba hemifrån två dagar per vecka finns. Du rapporterar till HR- och Kommunikationschef.

Tjänsten innebär heltid och är ett vikariat på 11 månader. Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Ansök genom att registrera dig på länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen så tveka inte att skicka in.

MER INFORMATION OCH KONTAKT
För mer information om arbetsuppgifterna eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR & Kommunikationschef Louise Bangoura, tfn 0523-184 15. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, tester, intervjuer samt referenstagning.

Vi tror att mångfald berikar vårt sätt att arbeta och bidrar till nytänkande. Nu hoppas vi att just du kommer med på resan och bidra dina idéer och förslag.

Varmt välkommen med din ansökan!


Marenor är en ledande sjömatsproducent på den nordiska marknaden och ingår i den norska sjömatskoncernen Insula. Vi är modiga, nära och engagerade i allt vi gör. Det genomsyrar allt från det miljövänliga fisket, de smakrika produkterna, vårt samhällsansvar och till relationer med våra anställa, kunder och leverantörer. Vi levererar våra smakrika produkter i Norden, övriga Europa och vidare ut i världen. Vårt namn Marenor ger en fingervisning om vår verksamhet; "mare" är det latinska ordet för hav och "nor" signalerar vårt nordiska ursprung. Marenor har sin verksamhet på den svenska västkusten, med fabriker i Kungshamn och Lysekil.

Insulakoncernen etablerades 2015. Genom vår portfölj av starka och traditionsrika företag, samlar och bygger vi en stabil, tvärvetenskaplig kompetens om förädling och försäljning av sjömat. Vår strategi är att tillsammans vara en komplett leverantör av sjömat till dagligvaruhandeln och storhushållsmarknaden, med Norden som vår hemmamarknad.

Sjömat är bra för kroppen och bra för miljön. Konsumenterna väljer sjömat när den smakar gott och är enkel att tillaga. Det ska vi jobba för och genom det göra vårt samhälle sundare och mer hållbart. Det är därför vi säger: En bättre värld genom kärlek till sjömat.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marenor
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2023
  • Ansök senast: 20 mars 2023

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024