HR-konsult

Arbetsbeskrivning

Tierps kommun har ett gynnsamt läge mellan Uppsala och Gävle med närhet även till Stockholm, Arlanda och hela Mälardalsregionen. I kommunen finns goda och varierande boendemiljöer med natur och kultur inpå knutarna och utmärkta kommunikationer på såväl väg, järnväg som digitalt.

Tierps kommun kännetecknas av kundsfokus och framtidstro. Vi söker dig som visar respekt, tar ansvar och har mod att tänka nytt i arbetet som HR-konsult hos oss.

Kommunens interna service hanteras i enheten Gemensam Service. I enheten ingår frågor som rör personal, ekonomi, IT, upphandling, lönehantering och processtöd. Enheten leds av chefen för Gemensam service där tre HR-konsulter ingår. HR-konsulterna arbetar med ett nära chefsstöd till olika delar av verksamheten och i samarbete med personalchefen i strategiska HR-frågor.

Då en av våra HR-konsulter är föräldraledig under ett år söker vi nu en vikarie.

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett spännande och utmanande uppdrag i en organisation där du har stora utvecklingsmöjligheter inom din profession.
Som HR-konsult ska du tillsammans med dina kollegor delta i arbetet med att utveckla HR-processerna för att stödja kommunens chefer i syfte att kunna leda, attrahera, rekrytera, utveckla och behålla de kompetenser som kommunen behöver. Du arbetar självständigt utifrån ett konsultativt förhållningssätt med kvalificerat chefstöd inom HR-området. Du planerar och strukturerar själv ditt arbete utifrån verksamhetens behov. Arbetsområdet är brett, det kan handla om allt från facklig samverkan, individuella rehabiliteringsärenden, rekrytering, arbetsrättsliga frågor till lönefrågor. Du kommer att ha ett särskilt uppdrag rörande rekrytering.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskolekompetens inom HR-området samt erfarenhet av HR-arbete.
För att lyckas med uppdraget ska du vara lyhörd för verksamhetens behov och ha ett eget driv att utveckla och förbättra verksamheten. Du ska vara strukturerad och ha förmågan att lösa uppgifter på ett flexibelt, prestigelöst och smidigt sätt. En naturlig fallenhet för att skapa förtroende och bidra till ett gott samarbets- och arbetsklimat är viktiga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Myndighetschef Randi Graungaard
0293 - 21 84 20
SSR/Socialsekreterare Linda Isaksson Vestberg
0293-21 82 72
VISION/Biståndshandläggare Camilla Bodin
0293-21 84 39
Personalchef Eva Berggård Nygren
0293-21 84 23
HR-konsult Ann-Charlotte Westman
0293-218313
HR-konsult Ann-Sofie Jonsson
0293-21 84 50
Personalorganisationernas företrädare nås via ko
0293-21 80 00
Personalchef Eva Berggård Nygren
0293-218423
Kommunchef Yvette Axelsson
0293-21 8211
Chef för Gemensam service Håkan Bergström
0293-218203

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tierps kommun
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 23 maj 2016

Besöksadress

Centralgatan 7 81580 TIERP
None

Postadress

Centralgatan 7
TIERP, 81580

Liknande jobb


25 november 2024

HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024